سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«دُروج» با موسيقي ملي ايران مي آيد

آلبوم موسیقی بی کلام «دُروج» به آهنگسازی سهیل مخبری توسط موسسه «آوای باربد» در تابستان امسال منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران، مخبری درباره آلبومِ «دُروج» که اولین تجربه مستقلِ وی در زمینه آهنگسازی موسیقی ملی ایران است، گفت:این اثر مجموعه ایست که با بافت و فرمی چند صدایی برای سازهای زهی کمانی (آرشه ای) ایرانی، بر اساس و در قالب موسیقی ملی ایران آهنگسازی، نوازندگی و تنظیم شده، که بهار و تابستان 1391 در استودیو کوچ ضبط و تابستان سال جاری نیز منتشر خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: زمان کل این اثر 42 دقیقه است، که در 3 بخش مجزا اجرا شده و شامل 9 قطعه به نام های «نخست»، «رستاخیز»، «تَموز»، «بدرود»، «رَستن»، «تبار»، «لیوا»، «اُردیبهشت» و «دُروج» می شود و همینطور صدابرداری، میکس و مسترینگ آلبوم نیز توسط بهنام معیریان انجام شده است.

تمامی سازها (کمانچه، کمانچه آلتو و قیچک آلتو) در آلبوم «دُروج» توسط سهیل مخبری نواخته شده و اردشیرکامکار نیز در دفترچه این اثر یادداشتی را در ستایش آهنگساز و خود آلبوم نگاشته است.

سهیل مخبری فعالیت های زیادی با آهنگسازان ایرانی در داخل و خارج از کشور داشته که نتیجه آن ضبط و اجرای آلبوم های متعددی بوده که در بازار موسیقی کشور موجود است./ي2
برچسب ها: دروج ، موسیقی ، آلبوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.