سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدادعادل در راديو ورزش:

ورزش جزو ضروريات زندگي است/ هيچ حکومتي نمي‌تواند نسبت به ورزش بي اعتنا باشد

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در راديو ورزش به طرح ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي خود در حوزه ورزش پرداخت و گفت: ورزش جزو ضروريات زندگي است و هيچ حکومتي نمي‌تواند نسبت به آن بي اعتنا باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "غلامعلي حدادعادل" کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهورري در برنامه راديويي "برنامه براي فردا" در راديو ورزش به طرح ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي خود در حوزه ورزش پرداخت و گفت: بنده به ورزش علاقه مندم، امام (ره) فرمودند ورزشکار نيستم اما ورزشکاران را دوست دارم، بنده مي‌خواهم بگويم هم ورزشکار هستم و هم ورزشکاران را دوست دارم و تا وقتي به ياد دارم ورزش کرده‌ام و خوشبختانه به برکت ورزش اضافه وزن هم ندارم لذا اگر بگويم کمبود وزن هم دارم حرف درستي است.  
 
وي در ادامه افزود: لابد خيلي از ورزشکاران و فوتباليست‌ها يادشان هست که سال گذشته در همين روزها بود که پاي من در فوتسال صدمه ديد، هر هفته بنده در سالن سرپوشيده فوتبال بازي مي‌کردم و در يکي از اين بازيها پايم آسيب ديد و با چوب زير بغل در مجلس حاضر مي‌شدم و همان عکس من و وضع من پيامي براي جوان بود که بايد در هر سني ورزش کرد، الان هم فرصت کنم پياده روي‌هاي طولاني و بعضي ورزش‌هاي ديگر را در برنامه‌هاي خودم دارم.
 
حدادعادل با بيان اين که به فوتبال خيلي علاقه‌مندم و آن را تعقيب مي‌کنم، گفت: در برنامه‌هاي تلويزيوني حتما مسابقات فوتبال به خصوص تيم ملي را تعقيب مي‌کنم ضمن آن که واليبال، بسکتبال و کشتي را نيز تعقيب مي‌کنم و علاقه دارم.  
 
وي ادامه داد: از نوجواني در تالار هفت تير فعلي (قبل از انقلاب) به تماشاي مسابقات کشتي مي‌رفتم و کشتي‌هاي جهان پهلوان تختي را از نزديک شاهد بودم و جزو بينندگان و تماشاگران کشتي‌هاي تختي بودم ؛گاهي با کشتي گيرهاي قديمي که به حمدالله زنده هستند مي‌نشينم جزييات کشتي‌هاي پنجاه و چند سال پيش آن‌ها را بيان مي‌کنم؛ به طور مثال يادم هست که حريف آن‌ها در چه سالي چه کساني بودند؟  
 
اين کانديدا ادامه داد: از دوازده‌، سيزده سالگي کيهان ورزشي مي‌خواندم و نام تمام قهرمانان قديم را در اروپا و جاهاي ديگر مي‌شناختم، مثل جوانان امروز که به اين موضوعات علاقه دارند من هم علاقه داشتم و آن‌ها را مي‌شناختم.  
 
وي با بيان اين که اين عشق و علاقه در ورزش به من بوده است، اظهار داشت: در دوره قبل که رئيس کميسيون فرهنگي مجلس بودم، بخش ورزش در حوزه کميسيون ما قرار داشت، ضمن آن که مرحومه پدر من هم به ورزش علاقه داشت و خودش ورزشکار باستاني (زورخانه‌اي) بود و مدتي هم عضو هيئت مديره ورزش زورخانه‌اي بود و آن قدر به اين ورزش علاقه داشت که به طور پنهاني تا هنگام فوتش به تعدادي از زورخانه‌هاي تهران شخصا کمک مالي مي‌کرد، براي اين که مي‌دانست آن‌ها درآمدي ندارند و براي اين که چراغ زورخانه روشن بماند کمک مالي مي‌کرد و حتي آخرين روزي که به بيمارستان رفتند ورزش خود را فراموش نکرد.  
 
حداد عادل ادامه داد: به هر حال رابطه من با ورزش و عالم ورزش چنين رابطه‌اي است و اگر بنده توفيق پيدا کنم که رئيس‌جمهور شوم سعي مي‌کنم اين عشق و علاقه را چراغ راه خودم قرار دهم و در بهبود ورزش تلاش کنم.  
 
*ورزش به سه بخش ورزش پرورشي، همگاني و قهرماني قابل تقسيم است

اين کانديدا در ادامه در پاسخ به اين سوال که مهمترين و اساسي‌ترين مسائل حوزه ورزش چيست؟ گفت: ورزش در يک نگاه کلي به سه بخش قابل تقسيم است، ورزش  پرورشي، ورزش همگاني و ورزش قهرماني.  
 
وي ادامه داد: ورزش پرورشي فايده‌اش تربيت است، چه تربيت جسم و چه تربيت روان ضمن آن که متصدي اين ورزش نيز بيشتر آموزش و پرورش است، ورزش پرورشي ميانه ورزش قهرماني و همگاني است يعني به يک صورتي براي همه جواناني که درس مي‌خوانند الزامي است و آموزش و پرورش کاملا با برنامه  براي ايجاد يک رفتارهايي در جوانان مثل چابکي، چالاکي و نشاط در اين حوزه مسئوليت دارند، اين يک نوع ورزش است که احکام و مسايل خود را دارد.
 
حدادعادل ادامه داد: نوع دو ورزش همگاني است که پير و جوان، شهري و روستايي نمي‌شناسد و نوع سوم ورزش قهرماني است که همه با آن آشنا هستيم، ورزش در زندگي امروز از آن جهت ضروري است که با ماشيني شدن زندگي، تحرک طبيعي از خيلي‌ها سلب شده، قبل از توسعه فناوري و تمدن جديد مردم براي زنده بودن مجبور بودند ورزش کنند يعني همه کار بدني مي‌کردند الا يک گروه معدود و محدود، کما اينکه الان هم کشاورزان به معناي احتياج به ورزش ندارند و صبح تا شب در مزرعه ورزش مي‌کنند و يا کارگران نيز به همين صورت.
 
وي تصريح کرد: ولي خيلي‌ها از اشخاص که داراي مسئوليت‌هاي اداري هستند، امثال بنده، تا زماني که کار مي‌کنيم کارمان ورزشي نيست بنابراين ورزش براي دنياي امروز ضروري است و بايد براي آن برنامه ريزي کرد و در واقع هر چه ما از زندگي طبيعي و طبيعت بيشتر دور مي‌شويم، جاي ورزش خالي مي‌شود و ورزش ضروري‌تر مي‌شود که بايد براي آن برنامه ريزي کرد.  
 
*ورزش جزو ضروريات زندگي است/ هيچ حکومتي نمي‌تواند نسبت به ورزش کم اعتنا باشد

حدادعادل تصريح کرد: با توجه به اين موضوع ورزش بايد در دستور کار حکومت‌ها قرار داشته باشد و جزو ضروريات زندگي است و حوزه اي است که هيچ حکومتي نمي‌تواند نسبت به آن کم اعتنا باشد.
 
وي ادامه داد: با توجه به اين که رئيس‌جمهور رئيس شوراي عالي ورزش است سعي خواهم کرد در درجه اول ميان اين سه بخش ورزش يعني ورزش پرورشي، همگاني و قهرماني يک نوع هماهنگي ايجاد کنم و توضيح اين مطلب را در ادامه اين بحث مطرح خواهم کرد.  

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه در پاسخ به اين سوال که با توجه به الگو شدن قهرمانان ورزشي آيا برنامه‌اي براي بهبود اخلاق در ورزش به ويژه ورزش قهرماني داريد يا خير؟ اظهار داشت: متاسفانه يا خوشبختانه ورزشکاران و قهرمانان الگو مي‌شوند، چاره‌اي هم نيست، اختصاص به ورزشکاران ندارد، هنرمندان هم همين طور هستند به طور مثال کسي خوب آواز مي‌خواند و چون يک هنري دارد ممکن است مردم لباس پوشيدن او را هم تقليد کنند، يک کسي هم در ميدان فوتبال خوب گل مي‌زند، مردم ممکن است مدل موي سر او را هم الگو قرار دهند، اين چيزي نيست که بتوان براي آن کاري کرد، يعني الگو گرفتن يک امر طبيعي و جزو روانشناسي اجتماعي است و در همه جاي دنيا هم همين طور است.

وي تصريح کرد: مردم اگر کسي را که در يکي از جهات پيشرفت کرده، در همه جهات او را الگو قرار مي‌دهند، يعني ممکن است کسي قدرت بدني خوبي داشته باشد و يا صداي خوبي داشته باشد ولي معلوم نيست توانايي‌هاي ديگري هم داشته باشد يا خير؟ ولي همين يک کار که او را علم و قهرمان کرده و چهره شده به خاطر آن يک کار است لذا کسي که از قهرماني الگو مي‌گيرد فکر مي‌کند که بقيه کارهاي او هم  خوب است، اين واقعيت است.

*براي بهبود اخلاق در ورزش بايد فضاي حاکم بر ورزش زورخانه‌اي و ملي را حاکم کرد

حداد عادل ادامه داد: براي اصلاح اين جنبه بايد به سراغ آن فضايي که بر ورزش زورخانه‌اي و ملي ما حاکم بوديم برويم، اين نوع رفتارهاي بد ورزشي که گاهي در ميدان‌هاي ورزشي ديده مي‌شود در زورخانه‌ها نبود، سابقا هر که قهرمان بود متواضع‌تر بود و مرجع مظلومان مي‌شد، اين پهلوان‌هاي محله‌ها، تکيه گاه مردم بي‌پناه بودند و اميرالمومنين علي (ع) را الگوي خود قرار مي‌دادند.

وي ادامه داد: ما بايد برگرديم به آن فضاي پورياي ولي، به آن فضاي قهرماني مولا علي(ع)، آن فضا را بايد در همه ورزش‌هاي جديد حاکم کنيم يعني بايد به ارزش‌هاي سنتي ورزش خودمان برگرديم و روحيه پهلواني، فروتني و بااخلاق بودن را از آن جا بايد به پيکر ورزش تزريق کنيم و همه ورزش‌هاي ما بايد آن حال و هوا را پيدا کند.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به راه ديگري در بهبود اخلاق در ورزش اشاره کرد و تصريح داشت: راه ديگر اين است که ما رابطه بين ورزشکار و حاميان ورزش و تماشاگران را نبايد از ياد ببريم، يعني خيلي از کارهايي را که ورزشکاران مي‌کنند و کارهاي خوبي هم نيست نتيجه تشويق‌هاي تماشاگران ورزشي است و بنده مي‌خواهم بگويم، رفتار ورزشکار در زمين يا تشک(البته کشتي خيلي آلوده به اين گرفتاري‌ها نيست) روي تماشاچي اثر دارد و رفتار تماشاچي روي ورزشکار اثر دارد که ما بايد اين را هم اصلاح کنيم و لازم است که کميته انضباطي منصفانه ولي دقيق برخورد کند.

حداد عادل ادامه داد: بنده در دوره چهار ساله مجلس هشتم که رئيس کميسيون فرهنگي مجلس بودم مواجه بودم با مشکلات ناشي از رفتار غيراخلاقي برخي ورزشکاران در ميادين ورزشي، يک ورزشکاري يک رفتار نادرستي کرد (يادر مسابقه يا در بيرون از مسابقه)، منشا مشکلاتي در کشور مي‌شد، به مجلس کشيده مي‌شد داستان و مسئولين بيايند که چرا اين طور شد و باز در هفته بعد و ماه بعد يک کس ديگر در جاي ديگر، لذا مسئله مهم است.

*مطبوعات زرد ورزشي به بداخلاقي‌ها دامن مي‌زنند

وي ادامه داد: يکي از مسائلي که به اين موضوع دامن مي‌زند بعضي از مطبوعات ورزشي‌اند، يعني همان طور که ما در مسائل اجتماعي، روزنامه‌ها و مطبوعات زرد داريم که به حوادث جنجالي مي‌پردازند، در عالم ورزش هم به مطبوعات زرد ورزشي به بداخلاقي‌ها دامن مي‌زنند.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: در سابق (قبل از انقلاب) مطبوعات زرد به سراغ هنرپيشه‌ها مي‌رفتند و مسائل اخلاقي و خانوادگي آن‌ها را علم مي‌کردند، اما بعد از انقلاب حالا چون آن موضوع خيلي قبيح شده به سراغ ورزشکاران مي‌روند و لذا آن‌ها هم در رواج بداخلاقي در ورزش موثرند، همه اين‌ها را بايد در نظر گرفت و بالاخره اين که وزارت ورزش بايد به همان اندازه که به ورزش فني توجه مي‌کند به جنبه فرهنگي آن هم اهميت دهد.

وي تصريح کرد: خوشبختانه با اطلاعي که من دارم کارهايي در اين زمينه شده و در حال حاضر در کنار تيم‌هاي نونهالان و جوانان از مربيان اخلاقي و ديني در مدتي که جوانان در اردو هستند استفاده مي‌شود و اين افراد در کنار جوانان هستند و با دوستي و مهرباني سعي مي‌کنند فضا را فضاي معنوي کنند و از بروز بعضي بداخلاقي‌ها جلوگيري کنند.

حداد عادل ادامه داد: در دراز مدت حتما اين موضوع نتيجه مي‌دهد اخيرا هم در بعضي از ميدان‌ها و مسابقات ورزشي روحانيون حضور پيدا مي‌کنند و اين تلاشي است براي اين که رنگ اسلامي و ديني به محيط‌هاي ورزشي داده شود، در هر حال يک فرآيند نسبتا طولاني است ولي قابل درمان است و مي‌شود اين درد را بهبود بخشيد.

*ورزش همگاني و قهرماني در عرض هم قرار نمي‌گيرد

وي در ادامه با بيان اين که ورزش همگاني و قهرماني در عرض هم قرار نمي‌گيرد، گفت: ورزش حرفه‌اي يک روش است، در ورزش قهرماني نوعي از ورزش است، ورزش قهرماني لازم است، يعني ملت‌ها احتياج به افتخار دارند، مخصوصا جوانان، و ما مي‌بينيم وقتي که تيمشان مي‌بازد گريه مي‌کنند، مي‌بينيم که براي تشويق تيمشان از شب قبل در سرما به پشت ديوار ورزشگاه مي‌آيند و مي‌خوابند، اين عشق و علاقه نبايد ناديده گرفته شود همين طور براي کشور وقتي که تيم ايران در يک کشور خارجي مسابقه مي‌دهد شما مي‌بينيد خيابان‌ها خلوت است و کاسباني که خيلي هم علاقه به پول دارند به مشتري جواب نمي‌دهند و در پاسا‍ژهاي مراکز تجاري وقتي تيم ايران گل مي‌زند و يا برنده مي‌شود از صد مغازه همزمان فرياد شادي بلند مي‌شود.

حدادعادل با بيان اين که اين موضوع خوبي است و بايد آن را حفظ کرد و مهم دانست و گفت: دولت‌ها بايد به ورزش قهرماني اهتمام کنند، منتها ورزش قهرماني از دل ورزش همگاني مي‌آيد، يعني جامعه‌اي که ورزشش در مدرسه‌ها ضعيف باشد و توده‌هاي مردم علاقه به ورزش همگاني نداشته باشند و ورزش همگاني‌اش هم ضعيف باشد، ورزش قهرماني‌اش هم ضعيف است، نمي‌شود ورزش مدرسه‌اي را آموزش و پرورش و ورزش همگاني را ناديده گرفت و تنها به سراغ ورزش قهرماني رفت.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: از طرف ديگر ورزش قهرماني در کشاندن عامه به ورزش موثر است، يعني همان طور که ورزش همگاني بستري براي تربيت ورزشکار است، ورزش همگاني بايد باشد تا ورزش قهرماني باشد، ورزش همگاني همگان را براي ورزش کردن دعوت مي‌کند، اين دو برهم تاثير متقابل دارند.

* براي ورزش قهرماني بايد به ورزش همگاني توجه کنيم/ بايد به ورزش به عنوان يک علم نگاه کنيم

وي ادامه داد: براي ورزش قهرماني بايد به ورزش همگاني توجه کنيم و بعد هم بايد براي حضور در مجامع بين‌المللي برنامه ريزي کنيم، به اعتقاد من ما بايد ورزش را به سوي علمي شدن ببريم، امروز کشورهايي که موفقترند به ورزش به عنوان يک علم نگاه مي‌کنند و تا حد دکتري در ورزش به مديران ورزشي آموزش مي‌دهند.

حداد عادل ادامه داد: کار ديگري که مي‌بايد براي ورزش قهرماني کرد، آتيه ورزشکاران است، هم آتيه آن‌ها و هم حالشان، يعني اگر ورزشکاري ده ماه از سال را دنبال شغل خودش برود تا اين که امرار معاش کند، بعد نزديک مسابقات بگويند که در اردو قرار گيرد اين نمي‌تواند با ورزشکاري رقابت کند که دولتش زندگي‌اش را تامين کرده و در تمام طول سال تحت نظر مربي بوده، لازمه در فرم بودن اين است که زندگي ورزشکار تامين شود.

وي ادامه داد: از طرفي وقتي ببينند سن بازيکن يا ورزشکار زياد شده و آن مدال آوري را نمي‌تواند تکرار کند نبايد آن را رها کنند، اين طور نشود که براي زندگي اش لنگ باشد و اقوام و خانواده اش و دوستانش بگويند عمرت را تلف کردي و الکي براي مملکتت افتخار آوردي، حالا که نمي‌تواني بدوي يا ورزش کني همه تو را فراموش کرده‌اند، بايد با وضع قوانين مناسب کاري کنيم که ورزشکار کار ورزشي را به عنوان شغل بداند و خيالش از زندگي راحت باشد تا بتواند به ورزش برسد در غير اين صورت نمي‌توانيم رقابت کنيم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصريح کرد: اين حرف براي هنرمندان هم صادق است، هنرمندي که نتواند روزي هنر خود را انجام دهد و فراموش شود و براي بيماري درآمدي نداشته باشد که بيماري خود را اعلاج کند، هنر رشد نمي‌کند (نويسنده نيز همين گونه است)، ورزش قهرماني جنبه‌هاي مختلفي دارد که بايد همه آن‌ها را در نظر گرفت.چ

* فکر نمی‌کنم مدیریت ورزشی به این زودی‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گيرد

حداد عادل در پاسخ به این سؤال که با توجه به برنامه توسعه پنج ساله کشور و کاهش تصدی‌گری دولت در بخش خصوصی ورزشی، شما چه برنامه‌ای را در نظر دارید، گفت: تصور نمی‌کنم به این زودی مدیریت ورزشی به دست بخش خصوصی بیفتد، زیرا ورزش در ایران به دلیل عدم کسب درآمد نمی‌تواند برای بخش خصوصی جذاب باشد و مسلماً اگر شخصی یک زمین 200 متری داشته باشد، آن را به محلی برای برج‌سازی تبدیل می‌کند، نه یک محیط ورزشی.

وی تصریح کرد: اگر واقع‌بینانه بنگریم، من خوش‌بین نیستم، زیرا هزینه ورزش و وسایل ورزشی بسیار بالاست و سال‌ها باید هم دولت و هم شرکت‌های بزرگ از ورزش حمایت کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: امسال طبق قانون بودجه مجلس، 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال باید به بخش خصوصی واگذار شوند؛ البته 30 درصد از سهام این باشگاه‌ها در اختیار هوادارانشان و بقیه آن نیز در اختیار شرکت‌های غیر دولتی قرار خواهد گرفت، در حالی که من این مسئله را مفید می‌دانم، اما بعید است که ورزش به این زودی‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

حداد عادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به جوان بودن کشور و کمبود اماکن تفریحی و نیز ضرورت شکوفایی استعدادهای جوان و تأثیر سیاست در ورزش، چه راهکار عملیاتی برای این موارد در نظر دارید، اظهار داشت: راه‌های زیادی در نظر دارم که یکی از آن‌ها ایجاد سالن‌های چندمنظوره در مدارس است.

وی افزود: باید سالن‌های مجهزی در مدارس ساخته شود تا هم برای زمان ورزش بچه‌ها تا بعد از تعطیلی مدارس و هم برای استفاده عمومی مردم باشد، همچنین این سالن‌ها را می‌توان هم به عنوان سالن اجتماعات و امتحانات و هم به منظور ورزش مورد استفاده قرار داد.

کاندیدای ریاست جمهوری، با اشاره به رشد روزافزون اماکن ورزشی در کشور نسبت به قبل از انقلاب افزود: همان‌طور که گاهی در تلویزیون شاهد مسابقات ورزشی در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر کشور هستیم، پس می‌توان گفت ظرفیت اماکن ورزشی در کشور بهبود پیدا کرده و دولت نیز در این راستا نقش بسزایی ایفا کرده است، پس ما دنباله‌رو دولت خواهیم بود.

حداد عادل در پاسخ به این سؤال که برنامه شما برای تزریق امید و نشاط در کشور چیست، بیان داشت: برای ایجاد نشاط و امید در کشور، اقدامات گوناگونی همچون هنر و ورزش وجود دارد، که البته به دلیل صحبت در رادیو ورزش و اینکه اکثر شنوندگان ورزشکاران هستند و خودم هم شنونده رادیو ورزش در هنگام برگزاری مسابقات هستم، پس بر مبنای ورزش صحبت می‌کنم.

* ورزش‌های دسته‌جمعی را گسترش می‌دهم

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در صدا و سیما سهم بسزایی دارد، حرکات ورزشی و دسته جمعی است که صبح‌های جمعه در شهرستان‌ها با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌شود که در این برنامه، خانواده‌ها پا به پای هم پیاده‌روی کرده و نشاط خاصی را القا می‌کنند، که اگر بنده رئیس جمهور شوم از این نوع اقدامات البته با حضور خودم انجام خواهم داد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در تشریح برنامه‌های خود برای ورزش بانوان و همگانی کردن آن گفت: من ورزش را برای بانوان لازم‌تر می‌دانم، زیرا بانوان خصوصاً آن‌هایی که فرزندآوری می‌کنند بیشتر در معرض پوکی استخوان و مشکلاتی از این قبیل قرار دارند.

وی افزود: اگر بانوان ورزش را رها کنند، هر روز نحیف و ضعیف‌تر می‌شوند، و آیا در این صورت نسل بعدی ما قوی خواهد بود؟ مطمئناً این مادران ضعیف، فرزندان سالم و قوی به دنیا نخواهند آورد، پس باید مادرها ورزش را رها نکنند تا نسل آیندهٔ سالم و نیرومندی داشته باشیم.

حداد عادل با اشاره به رعایت احکام و اخلاق اسلامی از سوی بانوان ورزشکار اظهار داشت: بانوان می‌توانند با حفظ حجاب در تمام میادین ورزشی حضور پیدا کنند که این حجاب نشان‌دهنده برافراشتن پرچم مسلمانی است و به همه دنیا می‌گویند که ما مسلمانیم و پیرو فرهنگ برهنگی غرب نیستیم.

وی تصریح کرد: این عملکرد بانوان در میادین ورزشی جهانی گاهی باعث عصبانیت کشورهای غربی شده و این کشورها می‌خواهند این فرصت را از بانوان ما بگیرند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که با توجه به تحریم کشور و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی دنیا که نشان‌دهنده پویایی و پرتوانی ایرانی‌هاست، چه برنامه‌ای در مورد دیپلماسی ورزشی ایران در سطح جهانی دارید، بیان داشت: ورزش یک امر جهانی بوده و تمام رشته‌ها در سطح جهانی تشکیلات مخصوص به خود را دارد.

حداد عادل حضور در این فضاها را لازم دانست و افزود: ورزش کشور را جدای از این تشکیلات جهانی نمی‌توان اداره کرد، مثلاً با اینکه ایران عنوان قهرمانی جهان را در کشتی فرنگی کسب کرد، اما در انتخابات فدراسیون جهانی کشتی به ایران سهمی داده نشد و کشوری که هیچ نقشی در کشتی ندارد، به عنوان رئیس فدراسیون جهانی کشتی انتخاب شد.

* ورزشکاران ما باید از دوپینگ خودداری کنند

وی تصریح کرد: ورزشکاران ما باید از دوپینگ خودداری کنند. همچنین ما نباید اختلافات داخلی ورزشی را به سطح جهانی بکشانیم، زیرا باعث کاهش حیثیت ورزشی کشورمان در سطح بین‌الملل خواهد شد.

کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تخصیص بودجه به ورزش و اولویت بودجه با ورزش همگانی است یا ورزش حرفه‌ای، اظهار داشت: ورزش همگانی و حرفه‌ای جدای از هم نیستند و ما باید در بحث شهرسازی امکان ورزش همگانی را فراهم کنیم.

حداد عادل افزود: محیط زیست از ورزش جدا نیست، اما بودجه ورزشی بیشتر به ورزش قهرمانی اختصاص دارد که طبق قانون بودجه سهمی از هر نخ سیگار به ورزش اختصاص داده شده که هیچ‌گاه این قانون عملی نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای رعایت عدالت ورزشی و ایجاد فرصت‌های برابر بین جوانان دارید، گفت: بنده چندین بار به مدیران ارشد ورزشی تاکید کردم که همه استان‌ها باید از فرصت برابر از لحاظ افتخارآفرینی ورزشی در سطح بین‌الملل برخوردار باشند.

* لزوم پرورش استعدادهای خاص ورزشی در استان‌ها

حداد عادل تصریح کرد: باید کاری کنیم که هر استانی با توجه به استعداد ورزشی که در آن وجود دارد، در همان زمینه پرورش داده شود، به طور مثال، بندر ترکمن همیشه یکی از پایه‌های تیم ملی والیبال کشورمان بوده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بحث ورزش از دیدگاه مقام معظم رهبری، این امر برای بنده نیز امری اساسی و ضروری بوده و من تمام توان خود را برای بهبود وضعیت ورزشی کشور بکار خواهم بست.

انتهای پیام/
برچسب ها: حدادعادل ، رادیو ، ورزش ، ضرورت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.