سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

دو واحد تولید الیاف مصنوعی در دلیجان بهره برداری می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: شركت نساجی ساویس دلیجان، تولید كننده انواع الیاف پلی استراستیپل با حضور محمود احمدی نژاد و هیات همراه و استاندار مركزی بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، زاوشی افزود: برای ساخت و تجهیز این واحد تولیدی ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت و چهار میلیون یورو نیز برای خرید و نصب ماشین آلات هزینه شده است.
وی ظرفیت تولید این واحد را ۵۰ هزار تن الیاف در سال عنوان كرد و گفت: با راه اندازی این واحد برای ۱۵۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.
این شركت تولیدی در زمینی به وسعت ۴۷ هزار مترمربع و ۲۲ هزار مترمربع فضای كارگاهی و صنعتی ساخته شده و محصولات تولیدی آن در كارخانه های ریسندگی نخ از پنبه و الیاف مصنوعی و تولید نخ های پلی استر پنبه و پلی استر ویسكوز كاربرد دارد.
زاوشی همچنین دومین واحد مورد بهره برداری با حضور رییس جمهوری را شركت ره آورد ساینای دلیجان عنوان كرد و افزود: این واحد تولیدی ورق بی بافت از الیاف شیشه (تیشو) تولید خواهد كرد.
وی ظرفیت تولید این واحد را شش هزار و ۵۰۰ تن (۱۳۰ میلیون مترمربع) در سال اعلام كرد.
زاوشی گفت: این واحد در زمینی به وسعت ۱۸ هزار و ۶۴۶ مترمربع با زیربنای شش هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخته شده كه ۱۰ میلیون یورو برای تهیه ماشین آلات صنعتی، یكصد میلیارد ریال برای تجهیزات از منابع داخلی و ۶۰ میلیارد ریال برای ایجاد بناها و تاسیسات آن سرمایه گذاری شده است.
با آغاز به كار این واحد ۲۱۹ فرصت شغلی جدید در استان مركزی ایجاد می شود.
همچنین در سفر یكروزه دكتر احمدی نژاد به استان مركزی بهره برداری از رصد ماهواره ای وهوافضای دلیجان آغاز خواهد شد./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.