سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم شهر القصير به شهر خود بازمی گردند

ساکنان شهر القصير و مناطق و روستاهاي حومه اين شهر با پاکسازي تروريستها و برقراري ثبات و امنيت به تدريج در حال بازگشت هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، کريم شيباني خبرنگار شبکه تلويزيوني سوريه در القصير  در ارتباط مستقيم با اين شبکه با اعلام اين خبر گفت ديروز آخرين منطقه از مناطق حومه القصير يعني بويضه شرقي پاکسازي شد .  اين منطقه آخرين پايگاه تروريستها در حومه القصير بود . آنها از القصير به بويضه شرقي گريخته بودند .
مقادير زيادي سلاح ،تعداد زيادي خودروهاي مجهز به تيربارهاي سنگين ، بمب ، موشکهاي ضد زره ، اسلحه ساخت اسرائيل و خمپاره هاي ساخت اسرائيل در القصير و حومه آن از تروريستها مصادره شده است . سلاحهاي اسرائيلي بيانگر ارتباط ارگانيک و بسيار نزديک بين اسرائيلي ها و تروريستهاست.
نبردها در القصير و حومه آن از شديدترين درگيريها در بحران سوريه بوده است اما نيروهاي ارتش سوريه طي حدود يک هفته القصير و حومه آن را پاکسازي کردند .
شيباني گفت از طريق اسناد ، جزوه ها ، نوشته ها و لباسهاي تروريستي عضو جبهه النصره دريافتيم که بيشتر آنها غير سوري بودند  و تاکتيکهاي عناصر جبهه النصره با مصاحبه هايي که با آنها صورت گرفت مشخص شد . همچنين تونلهاي زيادي در القصير و حومه آن حفر شده است .
همه تونلها نيز به شيوه تاکتيکي و با مهارت خوب بمب گذاري شده بودند تا منفجر شوند .
شيباني گفت زندگي در روستاهاي مسعوديه ، حميديه ، صالحيه ، عرجون و ربله و ديگر روستاهاي حومه القصير به تدريج در حال بازگشت به حال عادي است .
شيباني گفت شوراي شهر القصير نيز کار بازسازي را آغاز کرده است و کميته هايي براي ارزيابي خسارات وارده به القصير تشکيل شده است و آنها کار خود را آغاز کرده اند و مردم نيز در حال بازگشت تدريجي به  اين شهر هستند .
مردم در همه مناطقي که ارتش سوريه وارد مي شود از شدت شوق اشک شادي مي ريزند و از ارتش استقبال و احساس اطمينان مي کنند . مردم از رنج و سختي هايي مي گويند که به علت وجود عناصر تروريستي النصره و ديگر گروههاي مسلح متحمل شده اند و همين باعث تقويت روحيه ارتش سوريه شده است.








برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، القصیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.