سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

بازگشایی مسیل ها و رودخانه های مناطق زلزله زده کلید خورد

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: طبق هماهنگی ها و همکاری های مشترک انجام شده بین شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، بازگشایی مسیل ها و رودخانه های مناطق زلزله زده اهر ، ورزقان و هریس آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، هاشمی افزود:به تعداد ۱۱ مسیل و رودخانه به اسامی کرداحمد، دره پیق ، ابریق، خونیق، دیزبین، حاج عابدین،قورقچی ، وردین ، دامن آباد ، گوره درق، اهرچای با حجم عملیات خاکی ۴۱۵۰۰ متر مکعب ، شش مسیل و رودخانه در محدوده شهرستان هریس به اسامی مرند ، باج باج ، ینگجه ، چوپان لار ، چارکندی، هتیق با حجم عملیات خاکی ۳۷ هزار و ۶۰۰ متر مکعب و چهار مسیل در شهرستان ورزقان به اسامی تخمه دل ، زنگ آباد ، دوریق چای و گل عنبر با حجم عملیات خاکی ۲۴ هزار متر مکعب شناسایی و اولویت بندی و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی در خصوص چرایی این تصمیم اظهار داشت: این تصمیم به دنبال تخلیه نخاله های ساختمانی زلزله ارسباران در مسیل ها و بستر رودخانه های این شهرستانها و تشدید خطر تهدید سیل اتخاذ شده است.

هاشمی با اشاره به این که آذربایجان شرقی پس از استان خوزستان دومین استان سیل خیز کشور است ،اذعان داشت: میزان خسارت های سیل در استان آذربایجان شرقی ، در فصول بهار و تابستان از سایر فصول بیشتر است.

وی همچنین با اشاره به این که بیشترین میزان خسارت های ناشی از سیل برخلاف تصور عمومی مربوط به مسیل ها و رودخانه های فرعی است ، ضرورت پیش بینی و جلوگیری از خسارت های سیل را مورد تأکید قرار داد و گفت : در همین راستا ، کارگروه تخصصی استانی سیل به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل و فعال سازی و هماهنگی دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل و با همکاری بنیاد مسکن ، این امر در اولویت برنامه های کاری قرار گرفت و عملیات یاد شده وارد فاز اجرا شده است./س

 

برچسب ها: مسیل ، رودخانه ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.