سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش روسيه برای جلوگیری از تشدید تنشها در جولان

رئيس مرکز مطالعات خاورميانه در بيروت، گفت: پيشنهاد روسيه براي اعزام نيروهاي صلحبان به منطقه جولان سوريه، براي جلوگيري از تشديد تنش در اين منطقه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سرتيپ ستاد هشام جابر در مصاحبه با شبکه تلويزيوني العربيه درباره اعلام آمادگي روسيه براي اعزام نيروهاي صلحبان به منطقه جولان سوريه گفت: پس از آنکه اتريش اعلام کرد نظاميان خود را از جولان خارج مي کند، روسيه اين پيشنهاد را مطرح کرد.

سيصد و هفتاد نفر از نهصد نيروي صلحبان در منطقه جولان از اتريش هستند. روسيه اميدوار است نيروهاي صلحبان به طور کامل از منطقه جولان خارج نشوند و به همين علت پيشنهاد مشارکت خود را مطرح کرد. بدون شک اين مسئله بايد در شوراي امنيت بررسي شود. اين نيروها در چهار دهه گذشته آرامش را در منطقه جولان حفظ کردند. خروج اين نيروها مي تواند باعث تشديد تنشها در اين منطقه شود. اسرائيل در منطقه جولان شهرک هاي متعددي را احداث کرده است و نگران آينده اوضاع اين منطقه است. اين احتمال وجود دارد که اسرائيل منطقه حائل را در جولان اشغال کند که در اين صورت امکان بروز جنگ وجود خواهد داشت. 

جابر درباره حمله بالگردهاي سوري به مناطق لبناني افزود: اين اقدام پيامدهاي خطرناکي به همراه نداشته است. بالگردهاي ارتش سوريه افراد مسلحي را تعقيب مي کنند که از شهر القصير فرار کردند. منطقه عرسال به پناهگاهي براي اين افراد مسلح تبديل شده است و به همين علت احتمال ادامه حملات نيروهاي سوري به اين منطقه وجود دارد. هر بار که درگيريهايي در سوريه رخ مي دهد، ما شاهد پيامدهاي آن در لبنان هستيم. به نظر من درگيريها در سوريه در چند ماه آينده ادامه خواهد داشت. 

وي خاطر نشان کرد: بحران سوريه از همان ابتدا باعث دودستگي سياسي شديد در لبنان شد. اين نگراني وجود دارد که اين دودستگي هاي سياسي باعث درگيريهاي مسلحانه شود. مانند آنچه امروز در طرابلس رخ مي دهد. پاسخ دولت سوريه به اعتراضات دولت لبنان آن است که ارتش سوريه فقط افراد مسلح را در اين منطقه تعقيب مي کند.

برچسب ها: جولان ، تنش ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.