سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئيس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي خبر داد:

ثبت ملی مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) در فهرست ميراث معنوي

معاون رئيس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع­دستي و گردشگري از ثبت ملي مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) در فهرست ميراث معنوي كشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع ­رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع­ دستي و گردشگري؛  محمد شريف ملك­زاده افزود: ثبت مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره)  در فهرست ميراث معنوي ملي كشور، برگي زرين در افتخارات پاسداشت و حفاظت از ميراث معنوي ملت ايران است، كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع­دستي و گردشگري برخود تكليف دانسته تا با ثبت اين مراسم با شكوه و خودجوش در فهرست ملي كشور كه از قلب و روح ملت ايران برخاسته اقدام و سند ملي اين ميراث يك ربع قرنی را به مردم شريف ايران اسلامي تقدیم كند.
او خاطر نشان كرد: ميراث معنوي بنيادي­ترين پل پيوند دهنده ملتها و جوامع است و وفاق اجتماعي ميان جامعه بشري ثمره پاسداشت از اين ميراث معنوي گرانمايه است.
ملك­زاده يادآور شد: مراسم ارتحال جانگداز حضرت امام خميني (ره) معمار كبير انقلاب و بنيان گذار عظيم­الشان جمهوري اسلامي ايران، قريب يك ربع قرن است كه بدون گسست و بصورت فراگير در ميان ملت بزرگ ايران داراي جايگاه رفيع و برجسته معنوي است و به عنوان يكي از ماندگارترين مواريث ناملموس كه در پي رخدادهاي ملي رقم خورده به بركت و موهبت وجود ارزشمند حضرت امام خلق شده، بصورت زنده و پويا تداوم يافته است كه هر سال نسبت به سال گذشته ارتقاء و فراگیری آن را شاهديم.
رییس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع­دستي و گردشگري  با تاكيد بر اینکه يكي از معيارهاي اصلي جاي گرفتن در مقولات ميراث معنوي ، تعلق  آن به زير شاخه مراسم و آيين­هايي است كه با اعتقادات ، باورها و سنت هاي مردم ما در پيوند است گفت: مراسم ارتحال حضرت امام خميني(ره) كه با شكوه حضور ميليوني مردمي در كنار و هم دوش خانواده عظيم­الشان و پرافتخار ايشان و رهروانشان انجام مي­شود داراي آداب و شئونات مخلوقه خودجوش مردمي است كه جايگاه خود را با ثبات در برپايي به منصه ظهور رسانيده است.
 دكتر ملك­زاده با بيان اين اینکه این مراسم در تاریخ 11 خرداد 1392 به شماره 1100 در فهرست ميراث معنوي كشور به ثبت رسیدافزود: امروز ملت شريف ايران با ترويج و اشاعه اين ميراث ارزشمند كه به پشتوانه انديشه بلند و حماسه آفريني هاي اين مرد بزرگ تولد يافته سند ملي ثبت معنوي آن را ممهور  مي­نمايند و در واقع يكي از پر افتخار ترين اقدامات حمایتمدارانه و اعلام مجدد بيعت خود را در پايمردي و تحقق اهداف بلند و آرمانهاي حضرت امام(ره) اين  بزرگمرد تاريخ معاصر ايران رقم مي­زنند.
دكتر ملك زاده با بيان اينكه باشد كه اين ميراث ارزشمند برخاسته از اعماق وجود مردم بتواند فرصتهاي مطالعه و بهره گيري از اهداف و آرمانهاي با عظمت ايشان را بيش از گذشته فراهم و ما را در حفظ و احياء و اشاعه آن به توفيق برساند خاطر نشان كرد: ثبت مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) در فهرست ميراث معنوي كشور را به پيشگاه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و جانشين بر حق معمار كبير انقلاب و لوح ثبتي اين ميراث گران سنگ را به   آستان حضرت امام خميني تقديم می نماییم.
او در پایان گفت: مراسم پاسداشت اين ميراث گرانقدر و رونمايي از لوح ثبتي آن در اسرع زمان با عنايت آستان مبارك حضرت امام خميني (ره) صورت خواهد پذيرفت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.