سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پالسي ميک:

دولت آمريکا باید براي گشايش راه تعامل با ايران، تحريم ها را لغو کند

"مايکل پورزيسکي" در مقاله اي تحت عنوان "روابط ديپلماتيک کامل ، بهترين گزينه براي آمريکا و ايران" به دولت اوباما توصيه مي کند که جسارت به خرج داده و نخستين گام مثبت براي "مذاکره" و "تعامل" با کشورمان را بردارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پالسي ميک؛ نويسنده در ابتداي مقاله به دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا توصيه مي کند که راه تعامل با کشورمان را در پيش گيرد و در اين باره مي افزايد "برنامه هسته اي ايران به موضوعي مهم در عرصه بين المللي تبديل شده است. در آينده نزديک، دولت آمريکا بايد تصميم بگيرد که يا تحريم هاي اقتصادي را عليه ايران تشديد نمايد و يا آنکه حرفهاي گذشته اش را پس گيرد و ايران هسته اي را برسميت شناسد."

 نويسنده همچنين در مورد حمله نظامي احتمالي از سوي کشورهاي مستکبر عليه ايران مي افزايد "در غير اين صورت گزينه حمله اي "بيهوده" عليه ايران از سوي دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي مطرح خواهد شد که مي توان به تشديد حمايت ايران از جنبش "حزب الله" لبنان و دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه بيانجامد و پيامدهاي بدتري براي آمريکايي ها و صهيونيست ها داشته باشد." 

نويسنده اذعان مي کند که در نهايت دولت آمريکا مجبور است تا موجوديت ملت و دولت ايران را برسميت شناسد و در اين باره مي افزايد "گام مثبت ديگري که آمريکايي ها مي توانند بردارند آن است که به ايران امتيازات خوبي ارايه دهند براي مثال به منظور ايجاد حسن نيت فناوري هسته اي را در اختيار تهران قرار دهند، ديگر ادعاي ارتباط با "تروريسم" از سوي ايران را مطرح نکنند و از نظر ديپلماتيک ماهيت نظام جمهوري اسلامي ايران را برسميت بشناسند."

نويسنده در ادامه به منظور توجيه خواننده به لزوم برسميت شناختن ايران مي افزايد " ايران داراي قابليت هاي نظامي فراواني است با اين وجود بايد اشاره کرد که رهبران این کشور ماهيتي "مذهبي" دارند و در قبال جان و زندگي شهروندان شان احساس مسئوليت مي کنند. آنان به هيچ وجه اقدامي "غير عقلاني" انجام نخواهند داد." 

وي در ادامه مي افزايد "اجازه دهيد در اين باره خوب است که مثالي بزنم. دولت آمريکا عليرغم اختلافاتي که با دولت چين دارد با آن کشور مصالحه کرده است. هيچ يک از آن دو کشور درصدد آغاز جنگ با ديگري نيست و هيچ يک نيز نمي خواهد رابطه دوجانبه شان قطع شود. اين رابطه ايجاد شده است چرا که دولت چين يک قدرت بين المللي است و واشنگتن گزينه ديگري در اختيار ندارد. " 

نويسنده در ادامه با توصيه به دولت آمريکا به لزوم  انعطاف پذيري بيشتر مي افزايد "دولت آمريکا در اين مسير باید به صورت تدريجي تحريم هاي اقتصادي وضع شده عليه ايران را رفع نمايد. واشنگتن در اين ميان مي بايستي بصورت علني موضع خود در قبال تهران را اعلام کند و اظهار نمايد که قصد دارد تا گزينه تلاش در جهت "تغيير رژيم" را کنار گذارد. اين اقدام سبب خواهد شد تا ايرانيان احساس نکنند که از نظر "امنيتي" تهديدي از جانب آمريکا متوجه آنهاست. " 

نويسنده با اذعان به خطاي ديد "باراک اوباما" در مورد برنامه هسته اي کشورمان مي افزايد "در اين ميان، "باراک اوباما" و "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي هر دو تصور مي کنند که مي بايستي با اعمال زور و کاربرد تهديد با برنامه هسته اي ايران مقابله کرد. با اين وجود، اوباما باید اين جمله "جان اف کندي" رييس جمهور سابق آمريکا را به ياد آورد که گفت "مذاکرات خالي از هراس و تهديد نخواهد بود اما هرگز نبايستي از مذاکره کردن ترسيد." اوباما در اين ميان ناچار است تصميم بگيرد که چه ميراثي از خود به جاي خواهد گذاشت."


برچسب ها: ایران ، آمریکا ، تعامل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.