سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛

به مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی ارتقاء پیدا کرد

مرکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی ارتقاء پیدا کرد، که طی آن آموزش نظام مراقبت ایدز در منطقه مدیترانه شرقی و شمال آفریقا به این دانشگاه محول شد.

دکتر علی اکبر حق دوست، رئیس مرکز منطقه ای آموزش نظام مراقبت ایدز دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تفاهم نامه چهار جانبه ای امضا شد و مرکز آموزش دانشگاه به مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی ارتقا پیدا کرد.

وی گفت: طی آن مقر آموزش نظام مراقبت ایدز در منطقه مدیترانه شرقی و شمال آفریقا به  دانشگاه علوم پزشکی کرمان محول شد.

حق دوست تصریح کرد: تا قبل از آن مسئولان این منطقه برای آموزش به اروپا مراجعه می کردند و هم اکنون آموزش آنها به دانشگاه علوم پزشکی کرمان محول شده است در این مدت بیش از 10 کارگاه بین المللی برگزار شده و حتی از کشورهای خارج از منطقه مانند چین، آلمان و روسیه در این کارگاه شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: کیفیت کار مناسب بود و فعالیت پژوهشی که داشتیم منجر به این شد که سازمان بهداشت جهانی موافقت کند تا مرکز آموزشی دانشگاه به مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی ارتقا پیدا کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مستندات آموزشی که تولید شده به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی در سطح دنیا منتشر شده است.

وی خاطر نشان کرد: منطقه مدیترانه شرقی بالاترین شیب افراد HIV مثبت را دارد ولی کمترین توجه سیاستمداران در مقایسه با مناطق دیگر دنیا به این منطقه بوده است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.