سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردکاني خبر داد؛

بيش از 50 ميليون ايراني واجد شرايط راي دادن هستند

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: بالغ بر 50 میلیون و 483هزارو 191 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ دکترمحمد ناظمی اردکانی با اشاره به نقش زیرساختی و حاکمیتی ثبت احوال افزود: در این دوره از انتخابات با استفاده از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، اسناد هویتی افراد اعتبار سنجی می‌شود و به راحتی می‌توان اسناد مخدوش را شناسایی کرد.
ناظمی اردکانی افزود: با اعتبار سنجی که از افراد رای دهنده می‌شود اگر سندی مبنی بر عدم وجود مشخصات فرد از ناحیه پایگاه جمعیتی کشور اطلاع داده شود، آن فرد حق رای دادن ندارد.
وی بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات اشاره و عنوان کرد: حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری تنها با مشارکت حداکثری آحاد مردم شریف ایران اسلامی محقق خواهد شد و در این میان هر رای به تنهایی می تواند اهمیت بسزایی در فرایند انتخابات داشته باشد.
رییس سازمان ثبت احوال کشور همچنین بر همراه داشتن کارت ملی در روز انتخابات تاکید کرد و گفت: این امر از رای تکراری جلوگیری می‌کند چراکه برای هر فرد کد ملی درج شده، اختصاصی بوده و فرد نمی‌تواند دوبار رای دهد.
ناظمی اردکانی تصریح کرد: تا روز برگزاری انتخابات افرادی که شناسنامه و یا کارت ملی خود را گم کرده باشند و یا رای اولی هستند، می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال محل خود گواهی تاییدیه شماره ملی خود را دریافت و در انتخابات شرکت کنند.
وی با بیان اینکه بالغ بر 50 میلیون و 483هزارو 191 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، ادامه داد: استان خراسان‌رضوی در حدود چهار میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات، بعد از تهران بیشترین واجدین شرایط رأی را دارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.