سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

کاندیداهای شوراها بحث دل آزار برنده بازنده را کنار گذارند

همه داوطلبان انتخابات شوراها و طرفداران آنان خواست بحث دل آزار برنده و بازنده را کنار بگذارند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، دبیر ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس گفت: تأکید بر تمکین از قانون و رعایت بایدها و نبایدهای رقابت سیاسی در انتخابات موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رحمانیان با اشاره به یازده توصیه رهبر معظم انقلاب درباره بایدهای انتخاباتی از جمله رعایت انصاف ، رقابت بر سر خدمت و رعایت کرامت در رفتار انتخاباتی خاطر نشان کرد: عمل به این توصیه های داهیانه می تواند در خلق حماسه سیاسی و ایجاد فضای سالم در رقابت های انتخاباتی نامزدها کمک نماید.

وی به بیان نبایدهای انتخابات اشاره کرد و افزود: نباید در رقابت های سیاسی در انتخابات وجهه کشور و ذهنیت مردم تخریب و برای پیروز شدن به کارهای ظالمانه متوسل شد.

رحمانیان گفت: پرهیز از تخریب دیگران ، پرهیز از دادن وعده های غیر عملی و خلاف قانون ، چلوگیری از سوءاستفاده از بیت المال ، پرهیز از اسراف در تبلیغات و نفی دیگران را از جمله توصیه های دیگر است که باید رعایت شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه به بیان ویژگی های جرائم و تخلفات انتخاباتی پرداخت و ادامه داد: رفتارهای مخل سلامت انتخابات از زمان شروع انتخابات تا اعلام اسامی قطعی منتخبان، جرائم و تخلفات انتخاباتی محسوب و با آن برخورد قانونی می شود.

وی افزود: کارگزاران انتخاباتی که با اقدامات خود از جمله تقلب و تزویر در چاپ اوراق انتخاباتی ، تغییر آراء و یا با تغییر مسیر صحیح قانونی انتخابات ، مردم را از حقوق اساسی خود محروم نمایند با مجازات های شدید روبه رو می شوند.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس به کاندیداها و طرفداران و ستادهای انتخاباتی آنان نسبت به اتخاذ شیوه های غیرقانونی جهت کسب آراء با تهدید و تطمیع ، استفاده از امکانات دولتی ، هتک حرمت نامزدها ، رأی دادن بیش از یک بار و یا رأی دادن با شناسنامه افراد دیگر هشدار داد.

رحمانیان گفت : در صورت وقوع و بروز چنین تخلفاتی 67 شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات در سراسر استان آماده رسیدگی به جرائم افراد هستند./س

برچسب ها: شوراها ، بازنده ، کنار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.