سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدا سه عضو جوان کنگانی به بیماران نیازمند

دو کلیه و کبد دختر 19 ساله کنگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ عضو تیم تأیید مرگ مغزی استان بوشهر گفت: بیمار دختر 19 ساله‌ای بود که در اثر خونریزی خود به خودی مغز به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بستری و پس از بروز مرگ مغزی و رضایت خانواده، برای اهدا عضو به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شد.

دکتر عبدالرضا نجفی انارکی اضافه‌کرد: بعد از انتقال بیمار به بوشهر، اختلال برگشت ناپذیر عملکرد مغز وی توسط تیمی متشکل از چهار متخصص بهوشی، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب و داخلی انجام و مورد تأیید نهایی پزشکی قانونی قرار گرفت.

رییس تیم جراحی برداشت عضو نیز گفت: پس از اطلاع از بروز مرگ مغزی بر  اثر پارگی عروق مغزی، تیمی از شیراز برای برداشت اعضا به بوشهر وارد شد و پس از بررسی های لازم این جراحی انجام شد.

دکتر محسن رضا منصوریان افزود: در یک عمل دو ساعته که از ساعت چهار بامداد به همراه تیم پزشکی و کادر اتاق عمل بیمارستان خلیج فارس بوشهر آغاز شد دو کلیه و کبد بیمار برای انجام پیوند در بیمارستان نمازی شیراز برداشته شد.

فلوشیپ پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان‌کرد: اهدا عضو به بیماران نیازمند پیوند باعث می‌شود پدر، مادر و یا فرزندی که با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند به آغوش گرم خانواده برگردند و زندگی عادی را ادامه بدهند.

این متخصص تصریح کرد: مرکز پیوند اعضا دانشگاه شیراز سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم در بین مراکز پیوند اعضا دنیا شد و با روند رو به رشد پیوند کبد و کلیه در این مرکز که در بیمارستان نمازی مستقر است در سال‌های آینده به قطب اول پیوند اعضا در دنیا تبدیل می‌شود./ح
برچسب ها: پیونداعضا ، کما ، مرگ مغزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.