به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان در جدید ترین بررسی ها دریافته اند که کار کردن در یک دفتر پر سر و صدا زمینه ساز ابتلا به انواع بیماری های واگیردار و حتی عصبی می تواند بشود.
گفتنی است در این محیط های شلوغ به علت وجود افراد مختلف زمینه برای ابتلا به برخی بیماری ها مانند انواع سرماخوردگی ها، آنفونلانزاها و یا بیماری های دستگاه گوارش امکان پذیر است.
پزشکان توصیه می کنند تا افراد در وهله ی اول در حفظ بهداشت شخصی خود دقت بسیار نمایند و چنانچه بیمار هستند با رعایت ایمنی لازم مانع از سرایت بیماری به دیگران شوند.
یکی دیگر از عوامل بروز بیماری ها، سر و صدا در این دفاتر است که سبب عدم تمرکز و در مواردی بر هم خوردن تعادل فکری و تمرکز افراد می شود.
پزشکان توصیه می کنند تا افراد به همدیگر احترام گذاشته و سعی کنند سکوت و آرامش را در دفتر کار رعایت نمایند و در صورتیکه فرد قادر به تغییر محل کار خود نباشد سعی نماید با روش هایی که روانشاس در اختیار او قرار می دهد. آرامش بیشتری کسب نماید./ح