سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

مبعث خاستگاه وحدت شیعه و سنی

رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مبعث خاستگاه وحدت شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مبلغی افزود: نخستین تلاش پیامبر اکرم(ص) در جامعه ایجاد وحدت دربین مجموعه‌هایی که تا آن زمان با یکدیگر همگرایی نداشتند بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم حتی با غیرمسلمانان پیمان همزیستی منعقد کرد، تاکید کرد: بنابراین نفس این تلاش نشان می‌دهد که بعثت به دنبال وحدت اجتماعی بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس یادآور شد: شیعه و سنی باید به درون نهفته بعثت سریع‌تر بازگردند و با شناخت این درون نهفته که ایجاد همگرایی است صفوف خود را مستحکم کنند و هر ندای تفرقه‌افکن و کوشش در زمینه به هم زدن مناسبات را به حاشیه برانند.

حجت‌الاسلام مبلغی با بیان اینکه همگرایی در دوران کنونی بیشترین، مهم‌ترین و بزرگترین نتایج را به همراه دارد، اذعان داشت: هیچ چیز مانند وحی الهی نمی‌تواند مناسبات اجتماعی را به صورت انسانی، طبیعی و خالی از مناقشه بسازد و پیامبر اکرم(ص) همگرایی استثنایی را در بین انسانها با قومیت ها /رنگ ها و نژادها و زبان های مختلف ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی در منشأ و مبدأ هویت خود مشترک هستند، یادآور شد: مبعث سبب شکل‌گیری هویت اسلامی شد که اختصاص به گروه شیعه و سنی به طور مجزا ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ابراز داشت: لازم است دانشگاهیان با دلسوزی، خلوص و امکانات فکری، علمی و اجتماعی به سوی شناخت درون محتواهای مبعث بروند و تمرکز بر هویت اسلامی داشته باشند./س


برچسب ها: قم ، مبعث ، خاستگاه ، وحدت ، شیعه ، سنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.