سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس حزب حرکت ملي ترکيه: اردوغان به سخنان جامعه توجه کند"

روزنامه مليت چاپ ترکيه در خبري در شماره امروز خود نوشت : رئيس حزب حرکت ملي نخست وزير ترکيه را به توجه به سخنان جامعه فراخواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه مليت چاپ ترکيه ،
دولت باغچه لي رئيس حزب حرکت ملي ( دومين حزب بزرگ مخالف دولت اردوغان در مجلس ترکيه ) تاکيد کرد ، پس از وقايع پارک گَزي در ميدان تقسيم استانبول ، نگراني و قطب بندي در جامعه ترکيه ملموس تر شده است. 

دولت باغچه لي پس از نشست شوراي مرکزي حزب حرکت ملي ترکيه سخنان اردوغان نخست وزير ترکيه را درباره وقايع اخير اين کشور داراي لحن انتقام جويانه ، زهر آگين ، آکنده از اتهام زني و تناقض توصيف کرد و گفت : اظهارات اردوغان اوضاع را خطرناک تر ساخته است. 

وي گفت :‌ به نظر مي رسد بي توجهي نخست وزير به درخواست ها موجب شده است وي به عنصر اصلي بي ثباتي در ترکيه تبديل شود. 

رئيس حزب حرکت ملي هشدار داد ، ادامه ناآرامي هايي که به بهانه وقايع پارک گزي در ترکيه آغاز شد ، مي تواند زمينه ساز اقدامات تحريک آميزي شود که جبران آن براي ترکيه بسيار دشوار خواهد بود. 

وي گفت : اردوغان هنوز هم تحولات را به خوبي درک نکرده است. وي در پي آن است که با هشدار و تهديد به واکنش ها پايان دهد. 

باغچه لي  با اشاره به سخنراني اردوغان در بازگشت از سفر به تونس در فرودگاه استانبول ، گفت : لحن اردوغان باز هم تند ،‌خطرناک و توام با بدبيني بود. 

رئيس حزب حرکت ملي ترکيه تاکيد کرد ، بدون گفتگو با جوانان و شهرونداني که در وقايع اخير غرور آنان خرد شده است ، اوضاع بهبود نخواهد يافت و تعادل برقرار نخواهد شد ، گفت : نبايد فراموش کرد که در پيش گرفتن رفتارهاي حسني مبارک و قذافي به جاي  آرام ساختن و قانع ساختن معترضان به تخليه آرام خيابان ها به يکپارچگي جامعه ترکيه به صورت جدي لطمه خواهد زد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.