سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

افزایش جمعیت آهو در خراسان جنوبی با اجرای طرح تکثیر این گونه منحصر به فرد

با اجرای طرح تکثیر آهو، آمار این گونه منحصر به فرد در خراسان جنوبی از 11 به 32 راس افزایش یافت .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت : طرح تکثیر آهو از سال 87 در 50 هکتار از اراضی شهرستان قاین که محل زیست این گونه زیستی است آغاز شده که تا کنون 21 رأس به تعداد آنها افزوده شده است .

صالحی همچنین به طرح تکثیر جبیر در پناهگاه حفاظت شده نایبندان طبس اشاره کرد و گفت : این گونه ، جانوری پستاندار و از خانواده آهوست که طرح تکثیر آن برای تغذیه یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه نایبندان اجرا می شود .

وی همچنین طرح های تکثیر گورخور ایرانی و یوزپلنگ آسیایی را از دیگر طرح های حفاظتی خراسان جنوبی برای حفظ جانواران در حال انقراض برشمرد و افزود : طرح تکثیر گورخر ایرانی در پناهگاه مظفری قاین و طرح تکثیر یوزپلنگ آسیایی در نایبندان طبس در حال اجراست .

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی ، برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت سبز برای کارکنان محیط زیست ، برگزاری کارگاه های آموزش کودکان و نمایش فیلم، معرفی محله سبز در بیرجند و بهره برداری از سیستم فاضلاب کشتارگاه نیمه صنعتی دام سبک و سنگین این شهر را از جمله برنامه های روز جهانی محیط زیست از 16 تا 23 خرداد اعلام کرد ./س

برچسب ها: افزایش ، جمعیت ، آهو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.