سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحول در عرصه کشاورزي تأثير گذار بر شاخص هاي اقتصادي

تولید جو نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد و بارندگی و تغییرات اقلیمی باعث افت اين محصول نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، برگ ‏های جو متناوب، باریک و دراز وبه رنگ سبز تیره می ‏باشند. جو که بیش از دوازده هزار سال پیش شناخته شده است، بومی آسیای غربی و آفریقای غربی است. جو از آغاز تاریخ انسان و احتمالا قبل از گندم کشت می ‏شده است و هنوز یکی از غذاهای عمده انسان به شمار می ‏رود. از لحاظ پراکندگی جغرافیایی در کشورمان، جو در گیلان، آذربایجان، اصفهان، لرستان، خوزستان و یا به عبارت بهتر، در همه جای ایران به طور وسیعی کشت می ‏شود.

جو از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است و دارای خواص دارویی فراوانی است. بقراط، جو را به عنوان یکی از راه‏ های موثر در درمان بیماری‏ های حاد به کار می ‏برده است. دم‏ کرده‏های جو هنوز به نام "چای هیپوکرات" معروف است. تجربیات اخیر  نشان می ‏دهند که مواد تشکیل دهنده جو، خاصیت درمانی دارند. جو همچنین عملکرد درمان‏ های طبیعی را تسهیل نموده و بهبود می ‏بخشد. جو دارای مقادیر بالایی از فسفر است و بنابراین برای وضعیت عصبی و فعالیت‏ های ذهنی بسیار مفید است.

 بخش کشاورزی 23 درصد اشتغال، 14درصد تولید ناخالص ملی، 31 درصد صادرات غیر نفتی و 94 درصد نیازهای غذایی کشور را تامین می کند، بنابراین هرگونه تحول در عرصه کشاورزی به طور ملموس شاخصهای مختلف اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد .

يک توليد کننده محصولات زراعي بيان ميکند: تولید جو نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد و بارندگی و تغییرات اقلیمی باعث افت اين محصول نشده است. و پیش‌بینی می‌شود حدود 3.8 تا چهار میلیون تن جو در کشور تولید شود.و از آنجا که قیمت بازار برای خرید محصول جو از کشاورزان مناسب است، این محصول چندان به قیمت تضمینی وابسته نیست.

اين توليدکننده تصريح کرد :دامداران برای مصرف دام‌هایشان نيز  نسبت به خرید محصول کشاورزان اقدام می‌کنند. اين موضوع سبب رونق گرفتن اقتصاد توليد کنندگان کشاورزي شده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: کشاورزی ، اقتصاد ، جو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.