سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تايگر وودز پردرآمدترين ورزشکار جهان معرفي شد

بر اساس فهرست جديدي که نشريه فوربس منتشر کرد تايگر وودز، گلف باز آمريکايي، بار ديگر پردرآمدترين ورزشکار جهان معرفي شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ تايگر وودز در سال دو هزار و دوازده ميلادي 87 ميليون و يکصد هزار دلار معادل 59 ميليون و 700 هزار يورو درآمد داشت و به اين ترتيب از فلويد مايويتر بوکسور آمريکايي که سال پيش از آن پرآمدترين ورزشکار جهان معرفي شده بود، سبقت گرفت و بار ديگر به صدر جدول پردرآمدترين ورزشکاران جهان بازگشت. تايگر وودز که 37 سال دارد از سال 2001 تا سال 2012 پيوسته پردرآمدترين ورزشکار جهان بود و تنها سال گذشته جايگاه خود را به فلويد مايويتر واگذار کرد.

در فهرست جديد پردرآمدترين ورزشکاران جهان پس از تايگر وودز، راجر فدرر تنيسور مشهور سوئيسي که تا کنون قهرماني در هفده تورنمنت گرانداسلم تنيس را به دست آورده است، قرار گرفت. درآمدهاي فدرر در طول يک سال از 53 ميليون و 700 هزار دلار به 71 ميليون و 500 هزار دلار افزايش يافت.

طبق فهرست يادشده سومين ورزشکار پردرآمد جهان در سال گذشته، کاب برايانت عضو تيم بسکتبال لس انجلس ليکرز است که در سال 2012 درآمدي معادل 61 ميليون و 900 هزار دلار داشت. برايانت از سه سال پيش در ميان بازيکنان ان بي اي ( ليگ بسکتبال حرفه اي آمريکا) بيشترين درآمد را دارد.

اما چهارمين رده فهرست جديد متعلق به يک بازيکن ديگر ان بي اي است: ليبرون جيمز، ستاره باشگاه ميامي در سال گذشته 59 ميليون و 800 هزار دلار درآمد داشت.

در فهرست جديد نيز همانند فهرست پيشين ، ديويد بکام، فوتباليست ثروتمند انگليسي پردرآمدترين فوتباليست جهان معرفي شد. بکام که در فهرست پردرآمدترين ورزشکاران جهان رده هشتم را اشغال کرده است سال گذشته 42 ميليون و 200 هزار دلار درآمد داشت. پس از او کريستيانو رونالدو پرتغالي عضو باشگاه رئال مادريد اسپانيا با 44 ميليون دلار در رده نهم و ليونل مسي با 41 ميليون و 300 هزار دلار در رده دهم جدول جاي گرفته است.

تنها سه زن که همگي از تنيسورهاي معروف جهان هستند در اين فهرست جاي گرفته اند. اولين آنها ماريا شاراپووا از روسيه است که با 26 سال سن در رده بيست و دوم جدول قرار گرفته است. اين تنيسور روسي در سال گذشته 29 ميليون دلار درآمد داشت. دو تنيسور زن ديگر سرنا ويليامز آمريکايي و لي نا چيني هستند که اولي با 20 ميليون و 500 هزار دلار در رده شصت و هشتم و دومي با 18 ميليون و دويست هزار دلار در رده هشتاد و پنجم قرار گرفته اند.

يکصدمين و در واقع آخرين فرد اين فهرست ساموئل اتوئو فوتباليست معروف کامروني است که در سال گذشته 16 ميليون و 400 هزار دلار درآمد داشت./آق
برچسب ها: وودز ، گلف ، پردرآمدترین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.