سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

عبودیت و بندگی بشریت از فلسفه‌های بعثت پیامبر بود

مدیر مرکز پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن بیان کرد: : پیامبر(ص) مبعوث شد تا مردم به خدا و رسول او ایمان آورند و پس از ایمانشان خدا را بزرگ بشمارند و به عبادت خدا روی آورند که یکی از فلسفه‌های بعثت روی آوردن به خدا و عبودیت و بندگی اوست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی مقدم ضمن تبریک سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) گفت: خدای متعال در هر دوره و عصری برای هدایت انسان‌ها پیامبر و رسولی مبعوث کرده تا به هدایت بشر بپردازد.

وی اظهار داشت: پیامبر خاتم به عنوان کسی که شریعت الهی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده ‏که پیام ها و آرمان‌هایی جاودانه و همیشگی برای تمامی انسان‌ها ارائه داده که در تمامی دوران و عصرهای بعد از ایشان هم قابل اجرا و استفاده بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم رسالت پیامبر(ص) به عنوان خاتم الانبیا جاودانگی شریعت اوست که تا قیامت هم کاربرد دارد.

وی افزود: پیامبر به رسالت مبعوث شد تا انسان‌ها به مقام عبودیت خدا دست یابند و همه انسان‌ها را فرا می‌خواند و میان اقشار و جوامع مختلف بشری تفاوتی قائل نمی‌شود و همه را مخاطب سخن خود قرار می‌دهد چرا که همه بنده و آفریده خدا هستند و باهم یکسانند.

حجت الاسلام یوسفی مقدم در ادامه بیان کرد: قرآن، پیامبر(ص) را مبشر و نذیر می‌داند که باید امت را به خیر و حسنات بشارت دهد و از گناه و سیئات انذار می‌دهد که در سوره فتح نیز به پیامبر این وظیفه خطیرش را یادآوری می‌کند که بر اعمال امت خود شاهد و بشیر و نذیر است.

مدیر مرکز پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) نظام معارف را بیان می‌کند که یک سلسله معارف اعتقادی و دستور العمل‌های اجرایی و مباحث اخلاقی را طرح می‌کند که در نهایت یک مجموعه بهم پیوسته را تشکیل می‌دهد./س

برچسب ها: قم ، بعثت ، فلسفه ، بندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.