سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دري از درهاي بهشت زيباترين؛

ارتباط در برگزيده ترين روز الهي...!

شب بيست وهفتم رجب، ازبهترين شب هاي ماه رجب و مبعوث شدن پيامبر اکرم (ص) در صبح آن است.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، شگفتن شکوفه ها و گل هاي معنويت، پرتو اشعه هاي طلايي روح بخش الهي، پيمودن پلکان آسماني نبوت ،لمس با طراوت دنياي عاشقانه يار و صعود بربلنداي آفرينش و هستي نظري بر برگزيده ترين انسان دشت محبت و مهرباني ..!
امروز چه روزي است چه شده است انگار تمام هستي جشن بزرگي را برپا کرده است..
آواي خوش مرغان معنويت، صداي دل نشين موسيقي همگاني آفرينش، نجواکنان بر پهناي طبيعت، آوايي از دور دست ها گوش ها را مي نوازد...
سرودي از دور دست ها به گوش مي رسد و تبريک، تهنيت و شاد باشي مبارک باد وصال يار، مژده نبوت و برگزيدن بزرگترين برگزيده آفرينش ..
جبرئيل آمد مژده اي از يار الهي، اي محمد (ص) تو برگزيده ترين انسانها هستي و در اين روز از بزرگترين روزهاي آفرينش به پيامبري مبعوث شده اي
چه زيباست گام نهادن در اين دنياي طلايي و آرامش بخش.
گذري بر سرزمين و دشت شکوفه ها و گلهاي معنويت در آغوش پرمهر و گرم الهي، استشمام با طراوت و دل نشين الهي،
گويند راه وصال يار، گام نهادن بر برگزيده ترين روز الهي و آواي خوش معنويت با معبوديت است
خواندن نماز شب و روز مبعث ثواب شصت ساله دارد.
کفيل مدير مرکز تخصصي نماز ستاد اقامه نماز در اين باره گفت: خواندن 12 رکعت نماز سپس از نماز عشا هر ساعتي از شب تا پيش از نيمه شب، در هر رکعت حمد و سوره اي ازسوره هاي کوچک مفصل به صورت نمازهاي دو رکعتي پس از هر دو رکعت و بعد از مفصل از سوره محمد تا آخر قرآن، سپس سلام، 7 مرتبه سوره حمد، 7 مرتبه معوذتين و سوره هاي توحيد و کافرون هر کدام 7 مرتبه، از اعمال شب مبعث است.
وي در ادامه با اشاره به اعمال پس از اتمام اين نماز افزود: دعاي، نگيرد فرزندي و نيست براي او در فرمانروايي شريکي و نيست برايش ياوي از خواري و به بزرگي کامل بزرگش شمار ، خدايا از تو خواهم به حق چيزهايي که موجبات عزتت بر پايه هاي عرشت است و به حق سرحد نهايي رحمتت از کتابت و به نام بزرگتر، بزرگترت و به حق ذکرت که والاتر و برتر و اعلي است و به کلمات تام و تمامت که ان تصلي علي محمد و اله و ان تفعل بي ما انت اهله از اعمال پس از اتمام نماز 12 رکعتي شب مبعث است.
کفيل با اشاره به اعمال ديگر شب عيد مبعث گفت: انجام غسل ، خواندن زيارت حضرت اميرالمومنين (ع) لااله الا الله محمد رسول الله علي ولي اله و ذکر صلوات از اعمال ديگر شب عيد مبعث است.
لحظه اي گام نهادن بر دنياي بيکران معنويت، آرامش الهي و زمزمه دل نشين با معبوديت و ياري آشنا و الهي، صعود پلکان نوراني، طلايي و نامرئي، سبک بالي و پرواز دل نشين، در آغوش پرمهر و گرم، لمس گلهاي دشت آسماني، حضور قلب را مي طلبد، حسي عجيب در وجودم، نجوايي بلند اما با سکوتي عجيب، نفسها بر سينه حبس، چگونه با زباني ناتوان وصف حال و هواي معنويت راباز گو کند.
بار خدايا معبودم به راستي بهترين ارتباط الهي نماز و برگزيده ترين روزهاي آفرينش مبعوث شدن برگزيده ترين انسان و روز مبعث پيامبر اکرم (ص) است.
چگونه بازگو توان کرد حال شيرين و درون را در اين روز و. به جا آوردن اعمال آن را
وي با اشاره به اعمال روز عيد مبعث افزود: به جا آوردن غسل، گرفتن روزه در اين روز برابر است با 70 سال روزه، فرستادن بسيار ذکر صلوات، خواندن زيارت حضرت رسول (ص) و حضرت اميرالمومنين (ع) خواندن دعاها و ذکر استغفار از اعمال روز مبعث است.
کفيل با اشاره به اعمال ديگر روز مبعث گفت: خواندن 12 رکعت، درهر رکعت حمد و سوره سپس از اتمام نماز، خواندن 4 مرتبه، سوره حمد، توحيد و معوذتين و 4 مرتبه ذکر لااله الله و الله اکبر و سبحان الله و الحمدالله و لاحول و لاقوه الا بالله العلي العظيم، 4 مرتبه الله الله ربي لا شکرلله شيئا، 4 مرتبه لا اشرک به ربي احدا از اعمال ديگر روز مبعث است.
گفتني است لحظه اي در کنار يار الهي، گامي بر سرزمين معنويت، حضور قلب ، لمس گلهاي معبوديت دربرگيرنده ترين روز و زيباترين ارتباط الهي لحظاتي شاد را به ارمغان خواهد داشت./
گزارش از زهره کلهر
برچسب ها: در ، بهشت ، ارتباط ، الهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.