سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگلیس در بی خانمانی رکورد زد

تعداد بی خانمان ها در انگلیس به علت مشکلات اقتصادی مردم به بالاترین رقم طی پنج سال گذشته رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ایندیپندنت: طبق آمار رسمی دولتی که دیروز در انگلیس منتشر شد، تعداد انگلیسی هایی که مجبور شدند در سرپناه های موقتی به سر ببرند که فقط جای خواب و صبحانه به آنها می دهند، طی سال گذشته چهارده درصد افزایش داشت.

این آمار نشان می دهد بی خانمانی در انگلیس به بالاترین سطح طی پنج سال رسیده است و بیش از 53 هزار و 540 خانوار طی سال مال گذشته بی خانمان اعلام شدند.

هم اکنون حدود چهار هزار وپانصد خانوار در سرپناه های موقتی زندگی می کنند که اغلب کل خانواده در یک اتاق بدون هیچگونه امکانات پخت و پز گنجانده می شوند.

همچنین تعداد خانوارهایی که بسیار دور از محل زندگی اولیه شان اسکان داده شده اند،‌ چهارده درصد افزایش داشته است و این امر مشکلات متعددی را از جمله برای دانش آموزان ایجاد می کند.

کمپ بل راب مدیر اجرایی موسسه خیریه «سرپناه» که به مشکل بی خانمانها رسیدگی می کند، گفت بسیاری از خانواده ها در آستانه آوارگی اند و در پس این ارقام هزاران خانواده در شمال و جنوب کشورند که در مبارزه برای باقی ماندن در منازل شان شکست خورده اند چون در این دوران دشوار تعداد هرچه بیشتری از شهروندان انگلیسی به سختی می توانند هزینه مسکن شان را بپردازند.

به گفته وی، بدتر آنکه تغییراتی که دولت انگلیس در مزایای مسکن ایجاد کرده است، بدین معنی است که چتر حمایتی که به جلوگیری از بی خانمانی خانواده ها در صورت بیماری یا بیکاری کمک می کند، دیگر کفایت نمی کند.

جک درومی وزیر مسکن دولت سایه حزب کارگر گفت، قصور دولت در نپرداختن به بحران مسکن پیامدهای ناگواری برای خانواده های انگلیسی داشته و تعداد خانوارهایی که هیچ سرپناهی ندارند، از زمان به قدرت رسیدن دیوید کامرون هر سال افزایش داشته است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.