سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کپی آثار شیشه گران درایالات متحده امریکا

تعدادی اثر در یکی از طرح های آمریکا که کپی آثار شیشه گران هنرمند برجسته نقاشی ایرانی است، مشاهده شده است.

کورش شیشه گران، هنرمند برجسته نقاشی کشورمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاری طرحهای جهانی و ارائه آثار هنرمندان ایران در این طرح اهمیت فراوانی دارد.
وی درباره ارائه آثار کپی از هنرمندان برجسته ایرانی و به فروش رسیدن آن در این حراجها گفت: اینکه در این حراجها آثار کپی از هنرمندان برجسته ایران که عمدتاً در قید حیات نیستند ارائه و به فروش می رسد اصلا درست نیست.
وی گفت: البته شاید در بین آثاری که در این حراجها ارائه شده آثاری از سهراب سپهری نیز وجود داشته که همه آنها کپی نبوده است بلکه تعدادی از آثار سهراب سپهری در گنجینه برخی افراد وجود داشته و به فروش رسیده ولی این موضوع یعنی فروش آثار کپی از هنرمندان صحیح نیست.
وی درباره کپی آثارش در یکی از این حراجها گفت: چند بار آثارم را کپی کرده و به این حراجها فرستاده بودند وقتی گالری داران اثر را دیده بودند متوجه  کپی بودن آن شده و رئیس موزه تماس گرفت اثری را در ایالات متحده دیده ام که شبیه کارتان است.
وی افزود: من اعلا م کردم که اثر برای من نیست و شخصی تنها شبیه کار و شیوه ام خلق اثر کرده و تنها الگوبرداری از نحوه خلق اثر من بوده و اصلا کار ارائه شده متعلق به آرشیو کاری ام نبوده است.
شیشه گران گفت: بنابراین نمی توان گفت بدون هیچ توجهی آثار کپی و کپی کاری شده در حراج های جهانی به فروش می رسد./ص
برچسب ها: شیشه گر ، هنرمند ، نقاش ، تجسمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.