سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین ستاره از آسمان پر فروغ پیامبران؛

امشب مهر رسالت برترین بنده ی خدا را بر پیشانی زمین و آسمان می زنند. . .

از شور قدسیان گرفته تا هلهله ی آسمانیان آویزه هایی از گل که بر تن آسمان خود نمایی می کنند، نور افشانی که ستاره ها به راه انداخته اند.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران یک جهان چشم انتظارند، چشم انتظار یک انتخاب، چشم انتظار زمانی که ندای انتخابات شدن در گوش برترین برترین ها می پیچید و کوهی از رسالت بر دوش شانه های مردمی نهاده می شود که آخرین ستاره از آسمان پر فروغ پیامبران است. . .
وقتی شانه های او نقطه ی اتصال آسمان و زمین می شود و رسالتی به سنگینی تمام کوه ها به او سپرده می شود و در نفس قدسی سینه ی او گسترده می شود تا مأمنی باشد برای بسیاری از ناملایمتی ها . . .
او باید یکبار دیگر و برای آخرین بار زمین و زمینیان را به پرستش یگانه خالق هستی بخواند ، باید برای زمینیان واسطه ای از رحمت بی واسطه الهی باشد. . .
مردی از جنس باران که باید ببارد اما برای صحرایی تشنه که سال هاست رنگ باران ندیده، آنقدر که حتی باران را نمی شناسد و شاید فراموش کرده حتی گاه آن را پس می زند. . .
اما امروز فهمیدن او برای اهل تفکر و تدبر آسان شده، مردی که نام او زینت بخش و افتخار امتی است به نام مسلمین. . .
امروز روز شادی و شاد باش است، روز انتخاب ، انتخاب پیامبر مهر و مهربانی، نمونه ی کاملی از یک انسان متعالی که بالاتر از بسیاری ملائک به ملاقات معبود رفته و افسوسی برای ابلیس آورده که از تعلیم نکردنش به آدم هر روز پشیمان تر باشد. . .
امروز روز انتخاب شدن است و برگزیده شدن محمد (ص) به پیامبری امتی است که به گفته خودش بهترین امت هاست، روز انتخاب برای ما که دین کتابی را بپذیریم که آورده اش معنای اخلاق و ادب و محبت است. . .
محمد (ص) ترجمه ای از زندگی از زندگی بشری است که روش زیستن را آورده و به ما آموخته و چه زیان کار خواهیم بود اگر غیر از این بپذیرین . . .
هر چند سخت اما شدنی است و باید بدانیم حال که الگو و اسوه ای چنین داریم که ارمغانی از همه ی پیامبران است ، آن را به همه ی همنو عانمان عرضه کنیم. . .
که امروز ما نیز انتخاب شده ایم؛ و هر روز روز مبعث است، کافی است کمی بهتر گوش کنیم تا بشنویم. . . /ف
گزارش از نرجس رئیسی
برچسب ها: آسمان ، پیامبر ، تفکر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.