سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی در جمع مردم شهرکرد:

ایران در حال حاضر با 6 قدرت جهانی هماوردی می‌کند/ باید فساد از دستگاه‌های اداری خارج شود

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، لازمه تبدیل تهدید به فرصت را خروج فساد از دستگاه‌های اداری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده که با 6 قدرت جهانی هماوردی می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، "سعید جلیلی" نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در راستای طرح‌های انتخاباتی خود به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است با حضور در مسجد صاحب‌الزمان شهرکرد گفت: قرآن به کسانی که مقاومت می‌کنند بشارت می‌دهد که هیچ حزن و نگرانی نخواهند داشت و این تنها اعتقاد ما نیست، بلکه تجربه‌ای است که در 34 سال گذشته دیده‌ایم که هر وقت استقامت کردیم خداوند روزی بزرگی را برای ما به ارمغان آورده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) در 15 خرداد سال 42 این سخن را فریاد کرد که "غیر از خدا کسی نمی‌تواند برای ما منشأ ربوبیت باشد". این صدا بعد از گذشت 50 سال بلند است. امام(ره) این پرچم را بلند کرد در حالی که هیچ حمایت خارجی نداشت.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نکته اساسی که مقام معظم رهبری اخیراً مطرح کردند، اتکا به خدا و اعتماد به مردم است، چرا که این دو باعث پیروزی ملت ایران می‌شود.

جلیلی ادامه داد: با استناد به دو مهم، ملت توانستند شاه را سرنگون کنند و انقلاب پیروز شود، اما دشمنان بر آن بودند که آن نظام تثبیت نشود ولی ما ملت ایران باز پیروز شدیم.

وی تصریح کرد: بعد از آن دشمنان هر آن چه می‌توانستند از جمله با تحریم سعی کرده‌اند مانع پیشرفت ما شوند، اما در هر حوزه‌ای هر چقدر که بیشتر فشار آوردند ملت در همان حوزه پیروزتر شد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که دو عنصر اساسی و مهم در این پیروزی‌ها نقش داشت، گفت: امام(ره) یک روحانی بود و چون به ولی الهی اعتقاد داشت در این راستا گام برداشت.

جلیلی اظهار داشت: 60 سال است که در دنیا چند کشور می‌خواهند همه موارد را تعیین کنند و می‌گویند ما هستیم که می‌گوییم چه کسی چه کاری انجام دهد و به عبارتی امروز در دنیا مناسبات فرعونی حاکم است، اما یک کشور (ایران) تا قدرت دارد استقامت می‌کند و قطعا خدا پاسخ استقامت را می‌دهد.

وی افزود: امروز دنیا به مرحله‌ای رسیده است که به صراحتاً اعلام می‌کند بدون نقش ایران خیلی از مسائل حل نمی‌شود و این ناشی از ظرفیت اندیشه ناب اسلام، ولایت و مردمی است که حاضر شدند با جان و دل از ولایت فقیه دفاع کنند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که هنر بزرگ امام(ره) این بود که توانست ظرفیت مردم را در جهت دین خدا به صحنه بیاورد، گفت: اگر ظرفیتی که امام(ره) توانست به صحنه بیاورد و پیروز شود در حال حاضر آزاد شود قطعاً پیروزی ممکن خواهد بود.

جلیلی تصریح کرد: به طور مثال شهید مجید شهریاری با تمام ظرفیت و نگاه بسیجی پای کار آمد و اگر میلیاردها می‌خواست نظام به او می‌داد، ولی بدون دریافت هیچ ریالی کار انجام داد و ایران در عرصه هسته‌ای پیشرفت کرد، شهریاری نیز مزد خود را با شهادت گرفت و این یعنی ظهور یک تمدن جدید.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها از سانتریفیوژ و انرژی هسته‌ای نمی‌ترسند، بلکه از این ظرفیت عظیم می‌ترسند که آزاد شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور خاطر نشان کرد: این که حضرت آقا می‌فرمایند ما در موقعیت خیبر هستیم و در شرایط شعب ابی طالب نیستیم  یک ارزیابی دقیق و  یک حرف درست است. باید هوشیار باشیم چون دشمن قصد دارد از راه دیگری وارد شود به گونه‌ای که از بیرون تهدید کرده و از درون تفرقه ایجاد کند.

جلیلی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده که با 6 قدرت جهانی هماوردی می‌کند و مرحله بعد مرحله تمدن‌سازی است. یعنی دیگر ایران خودش نیست، بلکه یک الگوی اسلامی است.

وی با بیان این که دولت باید به تفکر بسیجی  مجال ظهور بدهد، گفت: کسی که امروز با این رویکرد وارد عرصه شده است آیا وظیفه دولت نیست تا زمینه را ایجاد کند. کار دولت باید این باشد تا تفکر بسیجی را به سازوکار خودش بیاورد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر اولویت دولت این است که از حالت کندی در بیاید و با سرعت مد نظر انقلاب حرکت کند.

جلیلی افزود: در حال حاضر درست است که گرانی، بیکاری، عدم توجه به تولید و کشاورزی وجود دارد، ولی هیچ دولتی از این که گرانی و بیکاری باشد خوشحال نیست، اما چرا دولت‌ها در حل این مسائل موفق نشدند، چون ساز و کار اداری ناتوان است.

وی افزود: اولویت هر دولتی که سرکار می‌آید باید این باشد که اول خود را زنجیرهایی که دست و پایش را بسته است رها کند و پس از آن زنجیرهایی که از طریق دستگاه‌ها دست و پای مردم را بسته‌اند باز کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه اظهار داشت: چرا ما در 2 سال گذشته 11 میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کردیم، چرا ما گوشت وارد می‌کنیم علی‌رغم اینکه ظرفیت عظیمی در کشور وجود دارد.

جلیلی تصریح کرد: اگر این 11 میلیارد دلار را به جای آن که به تجار خارجی بدهیم به کشاورزان داخلی می‌دادیم ظرفیت عظیمی ایجاد می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم می‌تواند برای ما نه تنها تهدید نباشد، بلکه می‌تواند یک فرصت باشد و لازمه‌اش این است که فساد از دستگاه‌های اداری خارج شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: 33 نفر 11 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارند، به طوری که 5 هزار میلیارد تومان از این میزان در دست فقط 6 نفر است که هیچ‌کدام از آن‌ها نیز کار تولیدی نمی‌کنند.

جلیلی افزود: در حالی ما ماهانه 2 میلیارد و 800 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌کنیم که 5 هزار میلیارد تومان در دست فقط 6 نفر است؛ این خود باعث نقدینگی و تورم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور به موضوع فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: 2 سال پیش 6 ماه روی این مسئله کار کردیم و هیچ‌کس از شعبه بانک اهواز اقدام به گشایش ال سی ریالی جعلی نکرده بود و این حرفه باعث این فساد شد. البته همه آمدند جلوی این مسئله را گرفتند اما آیا کافی است، از کجا معلوم که در شعبه‌های دیگر کسان دیگری چنین فسادی نداشته باشند، شرط این است که دولت از همه حفره‌هایی که موجب فساد می‌شوند با خبر بوده و مقابله کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز گفتمان انقلاب موفقیت‌های چشمگیری را داشته و اگر دولت برای آزادسازی این ظرفیت کمک کند می‌تواند پیروزی بیشتری داشته باشد.

جلیلی افزود: در کنار سفرهای استانی که کار خوبی بود باید سفرهای وزارتخانه‌ای نیز فعال باشد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:  در این راستا توجه دستگاه‌های اجرایی و دولت به گفتمان رهبری برای پیروزی و به صحنه آمدن مردم از جمله مورادی است که می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.