سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژیم غذایی، نقش مؤثری در بهبود عملکرد غده ی تیروئید دارد

تغذیه ی نامناسب و مصرف غذاهای پُرکالری و فاقد مواد مغذی نظیر فست فودها به تدریج اختلالات تیروئید را به دنبال خواهند داشت.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، تغذیه ی نامناسب و مصرف غذاهای پُرکالری و فاقد مواد مغذی نظیر فست فودها به تدریج اختلالات تیروئید را به دنبال خواهند داشت.

  "دکترسیدمحموداحمدی "مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب بابیان اینکه غده ی تیروئید یکی از غدد مهم بدن است که میزان سوخت و ساز انرژی بدن را تنظیم می کند ،گفت:هورمون های تیروئید برای رشد نرمال مغز و دستگاه عصبی به خصوص در سه سال اول زندگی ضروری هستند و در صورت عملکرد نامناسب آن ها ممکن است عقب ماندگی ذهنی بروز کند.

وی اظهارداشت: بچه ها در سنین بالاتر برای رشد مناسب و بزرگسالان برای متابولیسم منظم و تنظیم سوخت و ساز بدن به هورمون های تیروئیدی نیازمند هستند. به همین علت در بعضی کشورها در بدو تولد تست تنظیم تیروئید از نوزادان به عمل می آید.

"احمدی" ادامه داد: بعضی غذاها عملکرد هورمون های تیروئیدی را مهار می کنند و شامل انواع کلم، بروکلی، اسفناج، گل کلم و خردل می باشند. دخانیات اعم از سیگار و تنباکو نیز تأثیر منفی در سلامت تیروئید دارند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ورزش و تحرک کافی را راه مناسبی برای حفظ عملکرد طبیعی غده ی تیروئید دانست واظهار كرد: پیاده روی، دو و کوهنوردی بهترین و مناسب ترین ورزش ها هستند. 20 دقیقه ورزش هوازی در هر روز کمک زیادی به تنظیم غده ی تیروئید می کند.
برچسب ها: رژیم ، کالری ، تیروئید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.