سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديزني و حال و آينده اي شيرين

کمپاني والت ديزني در سال 2013 نود ساله شده ولي بر خلاف بقيه نود ساله ها نه تنها اوضاع و احوال بدي ندارد بلکه آينده بهتري را هم انتظار مي کشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ديزني در سال 2006 کمپاني بسيار موفق پيکسار را به قيمت 7.4 ميليارد دلار و در سال 2009 نيز کمپاني معروف مارول اينترنتينمنت را 4.24 ميليارد دلار خريد. چند ماه پيش در سال 2012 هم ديزني کمپاني موفق جرج لوکاس يعني لوکاس فيلم را در ازاي 4.05 ميليارد دلار صاحب شد و يکي از رهاوردهاي اين معامله به دست آوردن امتياز فيلم هايي مثل جنگ ستارگان ها بود که کمپاني ديزني تقريبا بلافاصله اعلام کرد قصد ادامه توليد فيلم هاي محبوب را دارد.با همه اين ها آينده درخشاني که اين کمپاني در سال 2015 پيش بيني مي شود دلايل ديگري هم دارد که براي روشن تر شدن آن نگاهي گذرا مي اندازيم به برخي از اين فيلم ها شامل دنباله هايي مثل جنگ ستارگان: اپيزود هفت و انتقام جويان 2 هستند به کارگرداني جي جي آبرامز و جاس ودون پيکساري که حالا متعلق به ديزني است نيز سال ها پس از موفقيت عظيم يکي از محبوب ترين فيلم هاي انيميشن تاريخ سينما يعني پيدا کردن نيمو 2003  بالاخره دنباله آن را با عنوان پيدا کردن دوري مي سازد که آن هم در سال 2015 به نمايش عمومي درخواهد امد. قسمت پنجم مجموعه فيلم هاي بسيار موفق و پر فروش دزدان دريايي کاراييب هم از فيلم هاي ديگر ديزني در سال 2015 است .پروژه بلند پروازانه پيکسار، پشت و رو، را هم نبايد فراموش کرد اين فيلم را پيت داکتر کارگرداني مي کند همان کسي که انيميشن بالا را کارگرداني کرده که پس از ديو و دلبر در 1991، اولين انيميشني بود که نامزد اسکار بهترين فيلم شد همين طور پروژه جديد مارول يعني مرد مورچه اي (انت- من) که کارگرداني آن را هم، مثل دنباله هاي انتقام جويان و جنگ ستارگان، يکي از فيلم سازان بسيار محبوب طرفداران اين گونه فيلم ها بر عهده خواهد داشت يعني ادگار رايت که فيلم بسيار موفق اسکات پيلگريم عليه دنيا را کارگرداني کرده است.
سال 2015 کمپاني ديزني با تمام قوا و با به کار گرفتن توامان همه اجزا و زير مجموعه هايي که در اين سال ها براي خود فراهم کرده مثل پيکسار ... کار خواهد کرد انتقام جويان اولي و ‌آخرين فيلم دزدان دريايي کاراييب (بر امواج بيگانه) هر کدام بيش از يک ميليارد دلار در دنيا فروش کردند . جنگ ستارگان هم چنان بدون کوچکترين ترديدي يکي از مهمترين برندها در فرهنگ پاپ است و کارگرداني اش را به آبرامز سپرده شده اشت وي همان کسي است که يک برند بسيار مهم و معروف ديگر فرهنگ پاپ يعني سفر ستاره اي/ پيشتازان فضا را هم با ساختن فيلمي تازه به مفهوم واقعي کلمه از نو زنده کرد از آن طرف پيدا کردن نيمو تا پيش از نمايش عمومي داستان اسباب بازي 3 عظيم ترين موفقيت مالي را در ميان همه فيلم هاي انيميشن تاريخ سينما داشت.
در ميان همه اين پروژه ها شايد پشت و رو و مرد مورچه اي به قدر بقيه، پيشاپيش موفقيت تضمين شده اي نداشته باشند پشت و رو فيلمي بسيار تجربي توصيف شده و شخصيت مرد مورچه اي احتمالا در ميان همه شخصيت هاي قصه مصوري مارول که فيلمي با  محوريت شان ساخته شده کمتر از همه شناخته شده و محبوب است با اين حال مي تواند حتي غريب ترين پروژه ها را جوري از کار دربياورد که مخاطبان را مسحور کنند. دزدان دريايي کارائيب هم بايد اذعان کرد در خود امريکا به قدر کشورهاي ديگر جهان با اقبال عمومي مواجه نشد . اين موقعيت مساعد ديزني کمپاني هاي ديگر را حسابي دستپاچه کرده است و يکي از دلايلي که کمپاني برادران وارنر سراسيمه در حال راه اندازي پروژه گروه عدالت است تلاش براي حفظ موقعيت دشوار رقابت تابستان 2015 است. قسمت سوم اسمرف ها، قسمت دوم هتل ترانسيلوانيا، چارلي براون و پنگوئن هاي ماداگاسگار از اين جمله اند که روي تاريخ نمايش عمومي شان از حالا نمي شود خيلي حساب کرد تنها فيلمي که از حالا مي توان به عنوان رقيبي سفت و سخت براي آثار ديدني در رقابت هاي تابستان 2015 رويش حساب کرد مسابقه هاي هانگر: ماکينگ جي قسمت دوم است اين احتمال هم وجود دارد که ساير استوديوها از ترس باختن تماشاگران به محصولات ديزني، به جاي اکران عمومي فيلم هاي بزرگ ترشان، فيلم هاي کم اهميت تري را که مطمئن هستند از پس رقابت با فيلم هاي ديزني برنخواهد آمد در تابستان 2015 روانه پرده ها کنند و اين به بدان معناست تماشاگران سينما بايد براي ديدن فيلم هاي جالب منتظر نمايش عمومي يک به يک فيلمهاي ديزني بمانند و برعکسش هم امکان دارد يعني شايد استوديوها بکوشند با عرضه کردن فيلم هايي بزرگ تر، پر سرو صدا تر بکوشند در برابر ديزني بايستند که با اين حساب هزينه هاي ساخت فيلم ها سر به فلک خواهد کشيد به هر حال استوديوهاي ديگر هم برنامه اي که داشته بشاند بايد زودتر به خود بجنبند و با توجه به فرايند طولاني توليد و مراحل پس از توليد اين گونه فيلم ها بايد جوري برنامه ريزي کنند که حداکثر تا پايان امسال همه چيز حسابي جا افتاده باشد. /ص


منبع : ماهنامه فيلم

برچسب ها: والت دیزنی ، سینما ، فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.