سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ساخت سنتز نانو ساختارهای مس یدید در دانشگاه کاشان

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان از ساخت سنتز نانو ساختارهای مس یدید با استفاده از آب انار در این دانشگاه کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر مسعود صلواتی نیاسر در گفتگو با خبرنگاران گفت: این سنتز نانو ساختاربه دست فرنوش توکلی دانشجوی ترم چهارم کارشناسی ارشد نانو شیمی دانشگاه کاشان ساخته و تولی شد.

وی با اشاره به کاربردهای بسیار نانو ساختار "سی یو آی" در صنایع مختلف افزود: استفاده در کاتالیست واکنش های آلی، ابرخازن ها، سلول های خورشیدی و باطری های جامد بخش کوچکی از کاربردهای از این ترکیب است.

به گفته وی، از آنجا که انار دارای رنگدانه آنتوسیانین و خاصیت کاهندگی است از آب انار به عنوان یک کاهنده طبیعی در ساخت "سی یو آی "به عنوان روشی اقتصادی و توجه به محیط زیست استفاده شده است.

استاد راهنمای این طرح نیز تصریح کرد: کشور ما یکی از کشورهای صادر کننده انار و همچنین دارای منابع زیادی از انار در همه فصول سال است که می تواند به آسانی برای ساخت این سنتز استفاده شود.

صلواتی نیاسر اظهارداشت: استفاده از انار به جای کاهندی های شیمیایی خطرناک علاوه بر اینکه صدمه ای به محیط زیست نمی زند برای محققان نیز آسیبی در پی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه محققان علم شیمی با نگاهی عمیق به محیط زیست اطراف خود می توانند به جای مواد شیمیایی ، از منابع این مواد در طبیعت استفاده کنند افزود: این طرح می تواند به مشکلات مربوط به تامین انرژی در کشور کمک کرده و ایده ای نو برای تولید کم هزینه ی سلول های خورشیدی باشد.

به گفته وی، دراین طرح تلاش شده تا با کمک مهندسی مولکولی و استفاده از یک روش بسیار ساده و سریع به بهترین موفولوژی در محصولات دست یافته و از این رهگذر سلول های خورشیدی با بازده بالا تولید گردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه کاشان چاپ نتایج این پروژه در ژورنال مستدیال لترز را خاطرنشان کرد و گفت: هدف از انجام این طرح سنتز نانو ساختارهای اکسید روی با مورفولوژی تک بعدی برای بکارگیری در سلول های خورشیدی با بازده بالا است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، ساخت ، سنتز ، نانو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.