سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب سراسري اتحاديه معلمان انگليس

روزنامه ديلي تلگراف نوشت با توافق اتحاديه هاي آموزشي با برگزاري موجي از اعتصابات در اختلاف با دولت بر سر اصلاح پرداخت ها و مستمري ها، هزاران مدرسه در سراسر انگليس تعطيل خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ اتحاديه ملي معلمان  و نماينده حدود نه معلم از هر ده معلم در انگليس تاکيد کردند،  اولين اعتصاب از يک سري اعتصاب ها در شمال غرب انگليس روز هفده ژوئن برگزار مي شود.

اين اقدام يک سري اعتصاب هاي منطقه اي را در ديگر بخش هاي کشور در ماههاي سپتامبر و اکتبر در پي خواهد داشت  و  حداقل يک اعتصاب سراسري در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

 برگزاري اعتصاب اين ماه در بيست و دو ناحيه از نواحي شوراهاي محلي کلا حدود 2765 مدرسه را تحت تاثير قرار مي دهد و احتمالا اکثر مدارس ابتدايي و دبيرستان  تعطيل يا نيمه تعطيل  خواهند شد.

اداره آموزش و پرورش انگليس با محکوم کردن اين تصميم آنرا فاقد مجوز لازم خواند چون فقط يک چهارم اعضاء اتحاديه به آن راي دادند. اما رهبران اتحاديه معلمان مي گويند به علت اصلاحات دولت در نظام پرداختها و مستمري ها که بدون هيچ مشورتي با صاحبان اين حرف صورت گرفت، آنها را وادار به اعتراض کرده است.

اين اقدام که اولين اعتصاب سراسري از سال دو هزار و يازده خواهد بود، موجب آشفتگي ميليونها خانواده خواهد شد چون والدين شاغل در نگهداري از کودکان شان در ساعات کار با مشکل مواجه مي شوند.

گفتني است،‌تغييراتي که دولت در طرح مستمري بخش عمومي ايجاد کرده است، دوره کاري معلمان و سهمي را که به صندوق مستمري مي پردازند، افزايش مي يابد و همين امر خشم اتحاديه هاي آموزشي را برانگيخته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.