سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

چطور از پیری زود رس جلوگیری کنیم؟

با خوردن انواع پروتئن گیاهی ودریایی می توان از پیری زود رس جلوگیری کرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

با افزايش سن از يک سو و تغييرات هورموني از سوي ديگر، باعث می شود که ميزان ساخت کلاژن و الاستين کاهش یابد . عوامل آسيب‌رسان ديگري نظير آفتاب، آلودگي، دود سيگار، الکل، استرس و بي‌خوابي نيز باعث شکسته‌شدن رشته‌هاي کلاژن و الاستين مي‌شوند و به اين ترتيب علايم پيري به صورت چروک و افتادگي بروز مي‌کند.
يکي از آنها رساندن مواد اوليه بيشتر به اين سلول‌ها براي ساخت کلاژن و الاستين است. فيبروبلاست براي ساخت کلاژن و الاستين به مواد اوليه که همان اسيد‌هاي آمينه (واحد‌هاي سازنده پروتئين) هستند، نياز دارد و رژيم غذايي مناسب مي‌تواند اسيد‌هاي آمينه مورد نياز را تامين کند. در ميان انواع پروتئين در رژيم‌هاي غذايي، پروتئين‌هاي با منشاء دريايي (ماهي، ميگو و جلبک دريايي) و پروتئين‌هاي گياهي خاص (گندم، برنج، کنجد) تاثيرات بهتري دارند.
مطالعه‌ها نشان مي‌دهد در کودکاني که دچار سوءتغذيه، به‌خصوص از نظر پروتئين، هستند در کنار ساير علائمي که دارند، خشکي، افتادگي و شل‌شدگي پوست قابل مشاهده است اما با بهبود تغذيه و رفع علائم ناشي از سوءتغذيه، وضعيت پوست آنها بهبود مي‌يابد.
از ديگر آثار بالا رفتن سن، کاهش ميزان اسيدهيالورونيک است و براي پيشگيري از خشکي و علايم پيري پوست، افزايش ساخت اسيد هيالورونيک مي‌تواند موثر باشد.
رژيم‌هاي غذايي خاص حاوي پوست، استخوان و غضروف حيوانات (به‌خصوص ماهي و خروس) سرشار از اسيد هيالورونيک هستند و مي‌توانند به پوست کمک کنند. آنتي‌اکسيدان‌ها نيز با جلوگيري از فعاليت راديکال‌هاي آزاد مانع پيري و سرطان پوست مي‌شوند.
ويتامين‌هاي E و C از معروف‌ترين آنتي‌اکسيدان‌هاي شناخته شده هستند اما در دنياي امروز عوامل آنتي‌اکسيدان قوي‌تري مانند ليکوپن که در گوجه‌فرنگي قرمز رسيده وجود دارد و 100 برابر ويتامين E قدرت دارد و عصاره هسته انگور که 50 برابر ويتامين E و 20 برابر ويتامين C قادر به مهار راديکال‌هاي آزاد است، معرفي‌ شده‌اند و مصرف آنها مي‌تواند از پيري و سرطان پوست پيشگيري كند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، پیری ، هورمون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.