سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطبق بررسي هاي انجام شده؛

30 درصد موارد شديد تب کريمه کنگو به مرگ منجر مي شود

برطبق بررسي هاي انجام شده در کشورمان، حدود 30 درصد موارد شديد تب خونريزي دهنده کريمه کنگو به مرگ منجر مي شود و مردان و افراد جوان بيش از ديگران دچار موارد شديد اين بيماري مي شوند.

عباسعلي ملکشاهي، متخصص بيماري هاي عفوني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: تب خونريزي دهنده کريمه کنگو يک بيماري زئونوز خونريزي دهنده است که از طريق گزش کنه اي به نام هيالوما به حيوان و انسان ايجاد مي شود.

وي با بيان اينکه تب خونريزي دهنده کريمه کنگو در اغلب موارد حيوانات و دام ها را گرفتار مي کند، اظهار داشت: البته انسان نيز از ابتلا به اين بيماري در امان نيست و سالانه موارد متعددي از آن در نقاط مختلف دنيا و از جمله کشورمان مشاهده مي شود.

ملکشاهي با اشاره به اينکه تب، سردرد، دردهاي عضلاني، اسهال، تهوع، استفراغ و خونريزي از علايم مهم تب کريمه کنگو است، تصريح کرد: در صورتيکه اين علايم به موقع تشخيص داده نشده و درمان مناسب صورت نگيرد، شدت بيماري افزايش يافته و خطرات بيشتري فرد بيمار را تهديد مي کند.

وي يادآور شد: موارد شديد تب خونريزي دهنده کريمه کنگو در بسياري از موارد موجب مرگ بيمار مي شود.

ملکشاهي تاکيد کرد: برطبق بررسي هاي انجام شده در کشورمان، حدود 30 درصد موارد شديد تب خونريزي دهنده کريمه کنگو به مرگ منجر مي شود و مردان و افراد جوان بيش از ديگران دچار موارد شديد اين بيماري مي شوند.

وي گفت: در مجموع شيوع تب خونريزي دهنده کريمه کنگو در مردان و افراد جوان بيش از ساير افراد است.

ملکشاهي با بيان اينکه مهمترين اقدام براي پيشگيري از تشديد بيماري تب کريمه کنگو تشخيص زودهنگام و درمان به موقع بيماري است، خاطرنشان کرد: ممکن است علايم تب کريمه کنگو با علايم برخي از بيماري هاي ديگر مشابه بوده و نوع بيماري اشتباه شود که در اين صورت فرد بايد تحت معاينه، مشاوره و آزمايش قرار گيرد تا بيماري او به درستي تشخيص داده شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.