سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

دو دانشگاه آزاد آذربایجان غربی بین المللی می شود

دانشگاه آزاد به دنبال ارتقای کیفی و کمی آموزش های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتراست

دکترفرامرز فتح نژاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: دانشگاه آزاد به دنبال ارتقای کیفی و کمی آموزش های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتراست و بین المللی کردن دو دانشگاه استان نیز در این راستا انجام می گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه الکترونیکی مجازی در استان اضافه کرد: در این زمینه تفاهم نامه مشترکی با دستگاه های مرتبط در حال مطالعه و تهیه است که امیدواریم با پذیرش دانشجو در این دانشگاه ، بسیاری از مشکلات دانشجویان به علت حضور اجباری در کلاس رفع شود. فتح نژاد یاد آور شد: این دانشگاه در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو خواهد پذیرفت.

وی گفت: در مقطع دکتر هنوز رشته های مجازی مشخص نشده ولی در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان می توانند در رشته های مدیریت مالی، حسابداری، آی تی ، حقوق خصوصی و حقوق جزا ، مدیریت بورس و بیمه و مدیریت اجرایی ثبت نام کنند.

فتح نژاد افزود: دانشگاه آزاد با گسترش رشته های دکترا، واحدهای مجازی و دانشگاه های بین المللی درصدد است از خروج دانشجویان از کشور به منظور تحصیل در رشته های مورد علاقه جلوگیری و نخبه پروری را در داخل استان انجام دهد.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد در صدد ایجاد آزمایشگاه مرجع ملی یا یک قطب علمی ولو در یک رشته در استان است و با جدیت دنبال این کار را خواهد گرفت.

رییس منطقه 2 دانشگاه آزاد کشور ارتباط بین دانشگاه با جامعه بیرون اعم از ادارات ، صنعت و کارخانجات را یک اصل اساسی دانست و گفت: برای عملی کردن این ارتباط نیازمند کارگاه های آموزشی هستیم.

وی به تعامل دانشگاه با نمایندگان مجلس استان در خصوص تصویب بودجه برای راه اندازی کارگاه های آموزشی در کنار آموزش ها تئوری دانشگاه اشاره کرد و افزود: امیدواریم با درایت نمایندگان، اعتبار مورد نظر این کارگاه های آموزشی برای دانشجویان سال آخر تصویب شود تا دانشجو بتواند با شش ماه تا یکسال کار عملی در این کارگاه و کسب مهارت های لازم وارد بازار کار شوند./س

برچسب ها: آزاد ، دانشگاه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.