سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور حقوقی استانداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشکل اراضی 35 تعاونی مسکن رفع شد

مشاور حقوقی استانداری تهران از رفع مشکل اراضی 35 تعاونی مسکن با 30 هزار عضو در شمال و شمال غرب تهران خبر داد و گفت: زمین های تعویض شده ارزش افزوده بیشتری دارد.

ولی الله داوریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در کارگروه مبارزه با مفاسد افتصادی ریاست جمهوری در رفع مشکل اراضی واگذار شده شمال و شمال غرب تهران به تعاونی های مسکن گفت: این اراضی دولت که جزء منابع ملی بوده اند در سالهای گذشته با اختیارات قانونی یا فراقانونی توسط برخی دستگاه ها بویژه جهاد کشاورزی به کارکنان این دستگاه و سازمان های تابعه واگذار شده است.
وی ادامه داد: واگذاری این اراضی منع قانونی داشته اما متأسفانه با این کار ایجاد حق برای افراد شده است البته این اراضی در خط تراز بالای 1800 بوده و مشمول ممنوعیت ساخت و ساز هستند.
مشاور حقوقی استانداری تهران با اشاره به حکم حکومتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه افزود: با توجه به اینکه برخی از این افراد دارای سند مالکیت نیز بوده اند اما در طول این سال ها اجازه ساخت و ساز به آنها داده نشده است.
داوریان با اشاره به پیگیری هایی که از سوی نهاد ریاست جمهوری دفتر مقام معظم رهبری  (مدظله العالی) استانداری تهران و ... شده است اظهار کرد: خوشبختانه زمینه حل مشکل این 35 تعاونی مسکن که بالغ بر 30 هزار عضو داشته بوجود آمده است.
وی خاطر نشان کرد: زمین های جایگزین که دارای ارزش افزوده بیشتری نسبت به این اراضی است به این افراد تعلق خواهد گرفت و خدمات شهری هم در راستای ساخت و ساز مسکن ارائه خواهد شد./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.