سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

نتایج تحقیقات کشاورزی باید در میدان عمل مشاهده شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستاوردها و نتایج مثبت تحقیقات باید در میدان عمل و روی زمین‌های کشاورزی خود را نشان دهد و تنها در آزمایشگاه‌ها محصور نشود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی با اشاره به گزارش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: باید با آمار و اعداد و ارقام ثابت شود که مثلا نتیجه تحقیقات کشاورزی چه تاثیری در صرفه‌جویی مصرف آب یا افزایش سطح زیرکشت داشته است.

وی با تاکید بر ارتقای بهره‌وری در فعالیت‌های حوزه کشاورزی، افزود: تحقیقات کشاورزی از سالیان دور انجام می‌شود اما در عمل تاثیری بر واقعیت‌های کشاورزی ما نداشته و باید از مباحث فضایی فاصله بگیریم و نتیجه اقدامات خود را در عمل نشان دهیم.

بیگی با بیان این که کشاورزان منفعت خود را به خوبی تشخیص می‌دهند، افزود: جهاد کشاورزی باید در زمینه ترویج دستاوردهای تحقیقاتی و ترغیب کشاورزان به استفاده از روش‌های نوین تلاش بیشتری نشان دهد و ما متخصصان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی را بر سر زمین‌های کشاورزی ببینیم .

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به گزارش جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری زمین‌های دشت گلفرج به تمام متقاضیان بیکار در شهرستان جلفا، گفت: با توجه به این گزارش نباید شاهد باشیم که کسی در این منطقه ادعای بیکار بودن کند و اگر چنین باشد توفیق بزرگی برای آذربایجان شرقی حاصل شده است.

وی با بیان این که تمرکز دولت‌های نهم و دهم در بحث تقویت زیرساخت‌ها و بهره‌مندی عادلانه از فرصت‌ها، تاثیر خود را در زندگی مردم نشان داده، افزود: اکنون با جسارت اعلام می‌کنیم که به تمام افرادی که در منطقه جلفا بیکار شناخته شده و متقاضی زمین کشاورزی بودند، زمین واگذار شده و همه آنها در قالب تعاونی‌های کشاورزی، شاغل شده‌اند.

بیگی تاکید کرد: ادامه این روند باید با جدیت بیشتر به ویژه در بخش شمالی استان به جهت احداث شبکه‌های پایاب سدها، تعقیب شود و شیرینی این توفیق بزرگ را در زندگی تمام مردم استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به طرح واگذاری اراضی کشاورزی شبکه پایاب قارلوجه و قشلاق‌ازبک در شهرستان خداآفرین، افزود: این طرح نباید تحت تاثیر فضای انتخابات قرار گیرد و واگذاری اراضی در آن با جدیت دنبال شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گزارش بهره‌مندی بخش کشاورزی استان از منابع صندوق توسعه ملی را امیدوارکننده ندانست و تاکید کرد: این موضوع را باید متولی بخش کشاورزی تعقیب کند در غیر این صورت بانک‌ها چندان تمایلی به واگذاری تسهیلات از منابع این صندوق ندارند./س

برچسب ها: تحقیقات ، کشاورزی ، مشاهده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.