سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/مجری دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک:

مشهد عملا یک کشور شهر است

مجری دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک با بیان اینکه شهر مقدس مشهد به دلیل شرایط ویژه و ورود سالیانه 20 میلیون زائر به آن عملا یك کشور شهر محسوب می شود، گفت: با توجه به موقعیت شهر مشهد و مسائل موجود در این شهر، وجود یک شورای متخصص یک ضرورت است.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد امیررضا رجبی درحسینیه انصارالحسین (ع) ضمن تسلیت روز شهادت امام کاظم(ع) ورحلت امام راحل(ره) با اشاره به اصل 100 قانون اساسی اظهار کرد: براساس این اصل براي‏ پيشبرد سريع برنامه‏ هاي‏ اجتماعي‏، اقتصادي‏، عمراني‏، بهداشتي‏، فرهنگي‏، آموزشي‏ و ساير امور رفاهي‏ از طريق‏ همكاري‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضيات‏ محلي‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ يا استان‏ با نظارت‏ شورايي‏ به‏ نام‏ شوراي‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ يا استان‏ صورت‏ مي‏ گيرد كه‏ اعضاي‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ مي‏ كنند.

وی افزود: بر این اساس عمدتا مسائل اجتماعی، عمرانی، بهداشتی محل با شوراها و مسائل سیاسی با حاکمیت هماهنگ می شود و شوراها ظرفیتی برای ارتباط آحاد مردم با حوزه زندگی خودشان هستند.

رجبی ادامه داد: در انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور حدود 200 هزار نفر مسئولیت حوزه خود را بعهده خواهند گرفت ..

وی با بیان اینکه نکته قابل توجه در این دوره از شورای شهر مشهد، افزایش کاندیداها از 11 نفر به 25 نفر است که این ظرفیت وظایف شورا را در آینده دچار تغییراتی خواهد کرد، تصریح کرد: مدیریت واحد شهری در قالب شورای شهر باید سازماندهی شود.

وی یکی از مهم ترین موضوعات شهری را بحث حمل و نقل دانست و گفت: امسال یک سوم از بودجه حدود 9 هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری مربوط به حوزه حمل و نقل است، مسئله ای که مردم روزانه با آن سرو کار دارند.

رجبی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم با آن سروکار دارند، خدمات عمومی و شهری است که مدیریت این امر نیاز به تخصص دارد.

معاون سابق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: در حال حاضر در شورای شهر 6 کمیسیون از جمله کمیسیون حمل و نقل ترافیک، محیط زیست و ... وجود دارد که اعضای شورا در این کمیسیون ها عضویت دارند.

نظارت بر عملکرد شهرداری از مهمترین وظایف شوراها

وی با اشاره به وظایف شورای شهر بیان کرد: یکی از وظایف اصلی شوراها، نظارت بر عملکرد شهرداری است، از هیمن رو نظارت باید همراه با تخصص و عالمانه باشد زیرا تاثیرش بیشتر و احتمال انحراف را کمتر می کند، به خصوص در مشهد که دومین کلان شهر مذهبی جهان است و بدلیل زیارتی بودن سالیانه 20 میلیون نفر وارد این شهر می شوند.

رجبی تاکید کرد: بر این اساس مشهد عملا کشور شهر محسوب می شود، بحث زیارت یک موضوع مهم در این شهر است لکن از مجاورین نباید جدایش کرد تا امکان زندگی سالم و آرام فراهم شود.


برچسب ها: مجری ، دفاتر ، پیشخوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.