سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ارقام مقاوم در دستور کار مؤسسه "تحقیقات برنج"

استفاده از ارقام مقاوم در مقابل تنش‌ها و همچنین روش‌های کشت این محصول در شرایط سخت در دستور کار مؤسسه تحقیقات برنج کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا خانکشی‌پور مسئول مطالعات اقتصادی مؤسسه تحقیقات برنج کشور گفت: این مؤسسه تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه محصول برنج برای آینده انجام داده است.

وی با بيان اينکه کم‌آبی، تغییر اقلیم و خشکسالی‌های پیاپی برای سال‌های آینده پیش‌بینی شده تصريح کرد: این مؤسسه استفاده از ارقام مقاوم در مقابل تنش‌ها و همچنین روش‌های کشت این محصول در شرایط سخت را در دستور کار دارد.

مسئول مطالعات اقتصادی مؤسسه تحقیقات برنج کشور گفت: با توجه به اجرايي شدن جیره‌بندی آب برای شالیکاران در استان‌های شمالی، تحقیقات دل‌نگرانی‌های شالیکاران را مرتفع کرده است، به‌گونه‌ای که کشاورزان می‌توانند با اطمینان به کشت اين محصول ادامه دهند.

خانکشی‌پور کشور ادامه داد: معرفی ارقام پرمحصول و ارقام مناسب برای شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف کشور در دستور کار است و به‌زودی ارقام جدیدی معرفی می‌شود.

وی اظهار داشت: کاهش مصرف سموم شیمیایی از مخاطراتی است که برای بخش کشاورزی دنبال می‌شود و در بخش برنج نیز استفاده از زنبور تریکوگراما، نوعی قارچ و استفاده از فرمون جذب‌کننده کرم ساقه‌خوار طی سال‌های اخیر معرفی شده است و دستاوردهای دیگری نیز در دستور کار است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی خودکفایی محصول برنج می‌تواند در بی‌نیازی کشور به واردات مؤثر واقع شود که ابتدا باید مجری طرح برنج تعیین شده و سپس برنامه‌هایی که با دقت بسیار و توسط محققان و اساتید دانشگاهی و مسئولان اجرایی تدوین شده است، به‌تدریج در کشور اجرایی شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: برنج ، کشت ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.