سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پیش بینی تولید 2250 تن قارچ خوراکی در آذربایجان شرقی

کارشناس مسئول پرورش قارچ خوراکی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان تولید 2250 تن قارچ خوراکی را با حماسه ای اقتصادی در سال 92 امکانپذیر می دانند.

 

صحرانورد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: مجوز پرورش قارچ خوراکی برای 20 مرکز صادر شده ولی از این تعداد در 17 مرکز این محصول تولید می‌شود.

وی با معرفی شهرستان های برتر تولیدکننده قارچ در آذریایجان شرقی تشریح کرد: تبریز، هریس و شبستر از جمله شهرستان‌های توانمند در تولید قارچ خوراکی در آذربایجان شرقی محسوب می‌شوند.

صحرانورد ادامه داد: درسال های 90 و 91 به ترتیب 1860 و 2085 تن قارچ خوراکی در استان تولید شده بود.

وی با اشاره ای به یکی از مهم ترین مشکلات تولیدکنندگان قارچ در استان متذکر شد: عدم استقبال تولیدکنندگان از بسترهای آموزشی و افزودن بر اطلاعات خود برای افزایش راندمان تولید در واحد سطح، از مشکلات پرورش این محصول گلخانه‌ای است.

صحرانورد ضمن بازگو نمودن توصیه ای برای افزایش تولید قارچ در استان اظهار داشت: فرهنگ سازی برای مصرف قارچ به عنوان پروتئینی گیاهی برای جایگزین شدن با گوشت در افزایش تولید قارچ خوراکی تاثیرگذار خواهد بود.

کارشناس مسئول پرورش قارچ خوراکی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام حمایت از پرورش قارچ خوراکی تاکید کرد: در زمینه اشتغال‌زایی، طبق آمار در هر هکتار پرورش قارچ همراه با کمپوست، برای 25 نفر توان اشتغال‌زایی وجود دارد؛ اما چون اکثر تولیدکنندگان استان، کمپوست مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر تأمین می‌کنند، این تعداد به 11 تا 12 نفر کاهش می یابد./س

برچسب ها: تولید ، قارچ ، خوراکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.