سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی خواستار از سرگیری مذاکرات و همکاری ها با کره جنوبی شد / اعلام موافقت سئول

کره شمالي امروز پنجشنبه به کره جنوبي پيشنهاد کرد دو طرف در خصوص مسائل مختلف شامل بازگشايي مجتمع صنعتي مشترک کائه سونگ و از سرگيري برنامه ديدار خانواده هاي جدا مانده از دوران جنگ در دو سوي مرز به مذاکره بپردازند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، اين پيشنهاد غير منتظره  امروز در قالب  بيانيه کميته وحدت صلح آميز مجدد دو کره و در پي ماهها تنش هاي نظامي بر سر آزمايش هسته اي کره شمالي در ماه فوريه مطرح شد . 
در اين بيانيه به اين که مذاکرات در چه سطحي بايد از سر گرفته شود اشاره اي نشده  ولي تصريح شده است که محل و تاريخ مذاکرات مي تواند با رضايت طرف کره جنوبي تعيين شود .
 اين بيانيه مي افزايد موضوعات اوليه مورد بحث سرنوشت فعاليت مجتمع کائه سونگ و امکان ازسرگيري فعاليت گردشگري در منطقه کوهستاني کومگانگ خواهد بود و در صورت لزوم موضوع ديدار خانواده هاي جدا مانده از دوران جنگ  نيز مي تواند به دستور کار گفتگوها اضافه شود . 
کره جنوبي نيز  پيشتر پيشنهاد مذاکره در سطح گروههاي کاري در خصوص مجتمع کائه سونگ را مطرح کرده ولي تصريح کرده بود دستور کار گفتگوها  بايد به موضوع نحوه رسيدگي به مواد خام و کالاهاي تمام شده باقيمانده در کارخانه محدود شود . 
گفتنی است مقامات کره جنوبي روز پنجشنبه اعلام کردند کشورشان پيشنهاد کره شمالي را براي گفتگو پذيرفته است.







برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.