سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل انتخابات وزارت کشور:

نیازی به نظارت بیگانگان در انتخابات نداریم/ امكان شركت خبرنگاران دیگر کشورها در پوشش خبری انتخابات

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: خبرنگاران دیگر کشورها در پوشش خبری انتخابات می‌توانند شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حسن‌علی نوری مدیرکل انتخابات کشور، صبح امروز در دیدار با خبرنگاران و مسئول رسانه‌های کشور مصر که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور انجام شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که مشکلی همانند سال 88 و ايجاد بستر فتنه 88  به وجود نيايد، گفت: در انجام ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از آنها یک سوال مشترک شد که آیا شما اگر تأیید صلاحیت نشدید از قانون تمکین می‌کنید یا خیر؟ که همه پاسخ دادند بله از قانون تمکین می‌کنیم.
 
وی افزود: در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که 24 خرداد ماه برگزار خواهد شد 686 نفر ثبت‌نام کردند که تنها 8 نفر مورد تأیید قرار گرفتند لذا واکنش نامعقولی از سوی نامزدانی که رد صلاحیت شده بودند، مشاهده نکردیم.
 
مدیرکل انتخابات کشور با اشاره به انتخابات سال 88 و دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: در آن دوره فرصت اعتراض مجدد و حتی بازگشایی هر شعبه‌ای که معترضان یعنی آقایان میر‌حسین موسوی و کروبی به آن داشتند فراهم شده بود ولی هیچ کدام از آن‌ها از این فرصت قانونی استفاده نکردند.

نوری با بیان اینکه نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تمکین کامل بر قانون نداشتند، تأکید کرد: اصولا اعتراض آن‌ها اعتراض مبتنی بر واقعیت نبود.
 
وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مصری مبنی بر اینکه آیا شما اجازه می‌دهید نمایندگانی از سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات حضور پیدا کنند، اظهار داشت: ضرورتی برای حضور نمایندگان مجامع بین‌المللی در انتخابات نمی‌بینیم زیرا به ساختار حاکمیتی خودمان اعتماد داریم.
 
نوری با بیان این مطلب که شعار ما نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است، ادامه داد: ما نشان داده‌ایم که همواره روی پای خود ایستاده و نیازی به نظارت بیگانگان در انتخابات خود نداریم لذا مگر می‌شود کسانی که در کشور خودشان انتخاباتی آزاد ندارند بیایند و بر انتخابات ما نظارت کنند.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است که اگر راه نظارت را بر روی این افراد باز کنیم آنها نظارت درست و صحیحی نخواهند داشت همچنان که در حوزه هسته‌ای شاهد این نوع نظارت‌های ناصحیح بوده‌ایم.

مدیر‌کل انتخابات کشور تصریح کرد: خبرنگاران کشورهای مختلف می‌توانند برای پوشش خبری از روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران حضور داشته باشند و اخبار آن را منعکس کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: نوری ، پوشش ، خبری ، خبرنگاران ، خارجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.