سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمجید سایت فدراسیون جهانی تیروکمان از زهرا نعمتی

سایت فدراسیون جهانی تیروکمان در گزارشی مفصل به زهرا نعمتی دارنده مدال طلای پارالمپیک تیروکمان پرداخت و لقب تاریخساز را به وی داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سایت فدراسیون جهانی تیروکمان بعد از اهدا جایزه اسپورت آکورد به زهرا نعمتی، در گزارشی مفصل به دوران بازی و افتخارات وی پرداخت.

در این گزارش آمده است: زهرا نعمتی در جریان مسابقات پارالمپیک 2012 به عنوان اولین ایرانی که مدال طلای رشته تیراندازی را چه در المپیک و چه پارالمپیک برده تاریخساز شد. نعمتی علاوه بر اینکه الگویی برای معلولان به شمار می رود، الهام بخش زنان ایرانی برای گرایش به ورزش حرفه ای هم بوده است.

کمربند مشکی تکواندو قبل از تصادف


نعمتی در سال 1364 متولد شد و قبل از تصادفی که در سال 2004 منجر به مجروحیت و آسیب رسیدن به نخاعش شد، دارای کمربند مشکی تکواندو بود.

نعمتی دانشجو درست دو سال بعد از این حادثه، شروع به فراگیری تیروکمان کرد و به همه نشان داد که هیچ محدودیتی برای افراد معلول وجود ندارد. وی تنها شش ماه بعد از شروع رشته جدید وارد مسابقات قهرمانی کشور شد و در کنار کمانداران غیر معلول به رقابت پرداخت. در نهایت مقام سوم کشوری آن سال به نعمتی رسید و به همین دلیل هم به تیم ملی دعوت شد. بعد از آن دختر با استعداد تیروکمان از هر رقابتی که در آن شرکت کرد با یک مدال بازگشت.

نعمتی بعد از دو سال رقابت با کمانداران غیر معلول، مدالهای تیمی و انفرادی مسابقات جایزه بزرگ آسیا را هم تجربه کرد. اما بعد از این مدت وارد بازیهای معلولین نیز شده و در اولین حضورش در مسابقات پارآرچری سال 2010 کشور چک، رکورد جهانی را با گرفتن چند مدال شکست.

وی در سال 2011 در مسابقات تورین ایتالیا رکورد جهانی را در چهار مسافت شکست و سه مدال نقره انفرادی بانوان، برنز تیمی بانوان و طلای میکس تیم را به دست آورد.

در نهایت هم نعمتی رکورد پارالمپیک را در لندن با بردن مدال طلای انفرادی بازیها و برنز تیمی شکست.

جایزه استفاده از ورزش برای تغییرات مثبت اجتماعی

مؤفقیتها، مصمم بودن و شجاعت این دختر کماندار باعث شد که به یک الگو در جامعه ایرانی تبدیل شود و دید مردم را هم به افراد معلول عوض کند. ضمن اینکه تعداد نفراتی که به رشته تیروکمان روی می آوردند هم با مؤفقیتهای وی بیشتر شد. تمام این موارد نعمتی را به مناسبترین فرد برای جایزه اسپورت آکورد تبدیل کرد.

این جایزه توسط شورای اسپورت آکورد طراحی شده تا تعهد و روح بشر دوستی افرادی را تشویق کند که با انجام کاری استثنایی از ورزش به عنوان وسیله ای برای تغییرات مثبت اجتماعی استفاده کرده اند.

زهرا نعمتی بعد از دریافت این جایزه گفت: این افتخار بزرگی است که باعث غرور من و کشورم می شود. بسیار خوشحالم که به عنوان یک زن ایرانی به نمایندگی از تمام پارالمپیکی ها در سراسر دنیا این جایزه را می گیرم. امیدوارم نماینده شایسته ای برای این جامعه باشم.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک و تام دیلن دبیر کل فدراسیون جهانی تیروکمان هم به خاطر دریافت این جایزه به نعمتی تبریک گفتند. دیلن تاکید کرد: این جایزه نتیجه عملکرد فوق العاده ای است که زنان چه با معلولیت و چه بدون آن می توانند در عرصه ورزش جهان نشان دهند. همچنین این جایزه اتحاد واقعی ورزش با جامعه را نشان می دهد./آق

برچسب ها: تیروکمان ، نعمتی ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.