سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تولید سالانه 50 درصد گل محمدي كشور در فارس

سالانه 50 درصد گل محمدي كشور در فارس تولید می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رئيس سازمان جهادكشاورزي فارس گفت: سالانه بطور متوسط7 تا 8 هزار تن گل محمدي از گلزارهاي استان برداشت مي شود .

مهرزاد خرد بيان کرد: استان فارس با 6 هزار و 150 هكتار كشت گل محمدي، رتبه اول كشور را در كاشت و برداشت گل محمدي داراست كه از اين ميزان 5 هزار هكتار به صورت ديم و بقيه به صورت آبي كشت مي شود.

وي ادامه داد: امسال به علت شروع زود هنگام بهار و بارندگي هاي خوب در استان برداشت گل 20 روز زودتر آغاز شد .

خرد افزود: ميمند با 1000 هكتار كشت گل و داراب با داشتن بزرگترين دشت گل محمدي ديم كشور، 95 درصد گل محمدي استان را توليد مي كنند.

رييس سازمان جهادكشاورزي فارس با بیان اینکه 105 كارگاه سنتي و صنعتي گلاب و عرقيات در استان به ويژه در كنار مزارع گل در ميمند و داراب وجود دارد افزود: سالانه بالغ بر 6 هزار ليتر گلاب و ديگر عرقيات در اين كارگاه ها توليد مي شود كه سهم عمده اي از آن به استان هاي ديگر و كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي شود.

وي ادامه داد: پيش بيني مي شود امسال توليد عرقيات استان 25 درصد افزايش يابد.

رييس سازمان جهادكشاورزي فارس توسعه و بهبود سطح كشت گل ‌محمدي، علمي‌كردن محصول گل و فرآورده‌هاي آنبه همراه رونق صنعت گردشگري را از اهدافمهم برگزاريجشنوارهاي گل و گلاب در استان فارس دانست و بيان کرد: علمي بودن ، لازمه موفقيت هر طرح و برنامه است كه با تحقق اين امر، جشنواره از حالت صرفا جشن خارج شده و مبحث گل و گلاب به صورت تخصصي و در زمينه‌هاي مختلف علمي، اقتصادي، كشاورزي و گردشگري مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

وي با تأكيد بر ظرفيت استان فارس در صنايع گردشگري و گل‌ محمدي بیان کرد: اين امر همچنينگامي بسيار مؤثر در راستاي كيفي‌تر شدن جشنواره‌هاي گل و گلاب در سال‌هاي آينده است.

اين مقام مسئول در بخشي ديگر از سخنان خودبه برگزاري جشنواره گل و گلاب لايزنگان و نوايگان داراب اشاره كرد و افزود: برگزاري چنين جشنواره هايي در نهادينه كردن فرهنگ حفظ منابع طبيعي و زيبائي هاي طبيعتنيز نقش موثري خواهد داشت .

خرد گفت: شهرستان داراب با پنج هزار هكتار سطح زير كشت و توليد بيش از 6 هزار تن گل محمدي بزرگترين باغ گل ديم و ارگانيگ جهان را داردكه 2 روستاي لايزنگان و نوايگان از عمده توليدكنندگان گل دراين شهرستانهستند.

رييس سازمان جهادكشاورزي فارس با بيان اينكه از 5 هزار هكتار باغ گل داراب 4700 هكتار به صورت ديم است ادامه داد: 90 درصد گل هاي توليدي اين شهرستان به كشورهاي آلمان، فرانسه، ايتاليا، روسيه و كشورهاي حوزه خليج فارس ارسال مي شود./س

برچسب ها: تولید ، گل ، محمدی ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.