سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك متخصص بیماریهای دهان، فک و صورت:

سيگاري ها زودتر دندان هاي خود را از دست مي دهند

يك متخصص بیماریهای دهان، فک و صورت گفت: سيگاري‌ها 2 برابر زودتر از افراد ديگر دندان‌هاي سالم خود را به علت بيماري‌هاي لثه از دست ‌بدهند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ دکتر فاطمه اولیاء ضمن بیان این مطلب اظهاركرد: مصرف انواع دخانيات باعث نفوذ مواد حاصل از سوختن تنباكو به ساختار ميناي دندان شده و رنگ دندان را تغيير مي دهد.

استادیار بیماریهای دهان و فک و صورت دانشگاه علوم پزشكي يزد ادامه داد: مواد موجود در تنباكو، جريان خون را در لثه‌ها كم مي‌كند و لثه‌ها را در فقر غذايي و كمبود اكسيژن قرار مي‌دهد. به همين دليل روند ترميم بافتي لثه‌ها نيز دچار مشكل مي‌شود.

وي با تاكيد بر كاهش استعمال دخانيات به مقدار خيلي كم عنوان كرد: مجموعه اين عوامل منجر به آن مي‌شود كه سيگاري‌ها 2 برابر زودتر از افراد ديگر دندان‌هاي سالم خود را به علت بيماري‌هاي لثه از دست ‌بدهند. حتي كم كردن مقدار سيگار هم كمك‌ بسيار بزرگي است.

اين متخصص بیماریهای دهان، فک و صورت تصريح كرد: وضعيت لثه افرادي كه روزي يك و نيم پاكت سيگار مي‌كشند، 6 برابر بدتر از كساني است كه هرگز سيگار نكشيده‌اند، حال آن كه اگر كسي روزي نيم پاكت سيگار بكشد وضعيت لثه‌هاي او 3 برابر بدتر از لثه غيرسيگاري‌هاست.

اولياء خاطرنشان كرد: از طرفی سیگار به عنوان مهمترین ریسک فاکتور خارجی برای سرطان دهان و ضایعات لکوپلاکیا محسوب می‌شود که در صورت استفاده همزمان با الکل این تاثیر چند برابر می‌شود.

برچسب ها: دندان ، بیماری ، دهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.