سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف در جمع مردم خرم‌آباد:

قبول ندارم که در تهران بنشینیم و برای شهرهای دیگر تصمیم بگیریم

محمدباقر قالیباف امروز به استان لرستان سفر کرد و گفت: با برنامه ای که تنظیم کرده ام اگر توفیق خدمت را پیدا کنم متعهد می شوم که حماسه اقتصادی را با کمک دیگر نیروها رقم بزنم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران محمدباقر قالیباف در سفر امروز خود به استان لرستان در جمع10 هزار نفری مردم خرم آباد اظهارداشت: امروز مصادف با 14 خرداد روز نهضت حضرت امام خمینی (ره) و نیمه خرداد یعنی سالگرد آغاز انقلاب اسلامی در سال 1342 است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جا دارد که در این مجلس باشکوه گرم و صمیمی از حضرت امام و شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس یاد کنیم؛ امام عزیزمان مرد الهی بود که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی بر نداشت.

* در دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم

وی تصریح کرد: به ارواح امام(ره) و شهدای عزیز درود می‌فرستیم و در این روز عزیز با آنان بیعت می‌کنیم که تا جان در بدن داریم در راه دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تلاشمان باید بر این باشد که آرمانهای امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهدا را پیش ببریم.

قالیباف با بیان اینکه خداوند را شاکریم که در جمع مردمی شجاع، متدین و دوستدار اهل بیت(ع) حاضر شده‌ام ادامه داد: شما مردم شجاع و دلیر در هر مقطعی از زمان با تمام وجودتان در سایه اهل بیت از کشور دفاع کردید.

* خط عملیات کربلای پنج را رزمندگان تیپ 57 لرستان شکستند

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بنده شاهد بودم که مردم و رزمندگان این استان که جز استان‌های جنگ زده بود، مقاومت شجاعانه کردید و هرگز از دفاع از انقلاب و اسلام برنداشتید.

وی به ظرفیت‌های متعدد استان لرستان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این استان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است ظرفیت‌هایی که در بخش مربوط به علما از مراجع بزرگ عظام حضرت آیت‌الله عظمی بروجردی متعلق به این استان است.

وی ادامه داد: شخصیت‌های بزرگ و شهدای بزرگ این استان در دوران دفاع مقدس در عملیات کربلای پنج که از آن به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین عملیات ها یاد می شود نقش بسیار ویژه‌ای داشتند.

قالیباف با بیان اینکه این عملیات کمر ارتش صدام را شکست ادامه داد: بنده باید به عنوان یک راوی و فردی که در آن عملیات حاضر بودم شهادت بدهم که این عملیات مرهون دلاوری‌های رزمندگان استان لرستان است و خط عملیات را رزمندگان تیپ پنج لرستان شکستند که این افتخار بزرگی است.

* تداوم انقلاب در گرو خدمت به مردم است

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو هدف بزرگ خود یعنی پیروزی بر استبداد داخلی و شکست دشمنان خارجی را توانست محقق کند ادامه داد: حفظ انقلاب، تداوم آن و قدرت ملی ما در گرو خدمت به مردم است و سخت‌ترین کارها یعنی سخت تر از پیروزی انقلاب اسلامی، حفظ آن است.

قالیباف تصریح کرد: مهمترین حرکت انقلاب اسلامی این بود که مردم در قدرت، تصمیم‌سازی و تعیین سرنوشت خودشان تاثیرگذار شدند و اینکه بتوانند در سایه اسلام یک زندگی بدون تنش و استرس داشته باشند.

وی افزود: اگر ما نتوانستیم به این شرایط دست پیدا کنیم باید اعتراف کنیم که از آرمانهای انقلاب فاصله گرفتیم.

* دست همه عزیزانی را که تا به حال زحمت کشیده‌اند می‌بوسیم

قالیباف بیان داشت: وظیفه ما مدیران این است که بتوانیم در نابسامانی‌ها و مشکلات فائق بیاییم البته دست همه عزیزانی را که تا به حال زحمت کشیده‌اند می‌بوسیم اما این واقعیت هم وجود دارد که این زحمت‌ها کفایت حل مشکلات را نکرده است.

وی با تاکید براینکه شرایط اقتصادی کنونی کشور قابل قبول و زیبنده انقلاب اسلامی نیست گفت: در برنامه‌ریزی‌هایی که برای هر استان دارم دیدم که استان لرستان از جهت شرایط اقلیمی، کشاورزی و دامپروری ظرفیتهای بسیار خوبی دارد که باید به آن توجه شود.

قالیباف به برخی محرومیت‌های این استان اشاره کرد و ادامه داد: امروز در حوزه بیکاری و اشتغال مخصوصا برای جوانان تحصیل کرده مشکلات جدی و اساسی وجود دارد و بنده هرجا که خدمت کرده ام تلاشم براین بوده تا روند پیشرفت و سامان دادن را از مناطق محروم آغاز کنم بنابراین به شما مردم عزیز این استان نیز متعهد می‌شوم که حل مشکلاتتان را جز الویت‌های کاریم قرار بدهم.

وی تصریح کرد: متاسفانه ضعف مدیریت ضعف در برنامه‌ریزی نبود یک روحیه جهادی و عدم استفاده از خرد جمعی وجود دارد و ما باید به نخبگان دانشگاهی و جوانان توجه بیشتری داشته باشیم چراکه جوانان به عنوان سرمایه‌های کشور هستند.

قالیباف افزود: ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد و باید الویت‌ها را باید به مناطق محروم بدهیم و باید بدون حب و بغض سیاسی عمل کنیم تا به امور سامان داده شود.

قالیباف به هشت سال دوره مدیریتیش در تهران اشاره کرد و گفت: بنده در دوره مدیریتیم در شهرداری تهران سعی کردم بیشتر به مناطق محروم و جنوبی بیشتر توجه کنم و هر حرکتی برای اوقات فراغت مردم آغاز شد به طور قطع از مناطق محروم بود و سپس به سمت مناطق برخوردار رفت.

* الویت را به مناطق محروم می‌دهم

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر تقدیر الهی بر این بود که حقیر توفیق خدمت در دولت آینده را پیدا کنم و این روز عزیز به شما مردم خرم آباد قول می‌دهم که آغاز حرکت‌های اساسی و توجه به زیرساخت‌ها را از استانهای محروم به ویژه لرستان آغاز کنم تا به سرعت این وضع نابه سامان سامان پیدا کند.

قالیباف ادامه داد: بحث مربوط به زیرساختهای استان مورد توجه قرار خواهد گرفت چراکه حق این استان است که به صورت ویژه به آن رسیدگی شود و این مسئله جزو الویت‌های بنده برای شروع کارم خواهد بود.

وی اشاره به این که چند مسئله باید مورد توجه دولت آینده قرار بگیرد ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید در الویت به آن توجه کنیم بحث درمان است در حوزه درمان 70 درصد هزینه‌ها بر دوش خانواده‌ها و 30 درصد آن برعهده بیمه است و باید این رابطه جا به جا شود.

وی به تفاوت میان بیمه شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: واقعا این سوال به ذهن می‌آید که چرا باید میان بیمه شهری و روستایی فرق باشد، انسان انسان است و مریض هم مریض است؛ باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشیم و آن را اصلاح کنیم.

قالیباف به بحث هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: باید به یارانه در عرصه تولید، صنعت و کشاورزی توجه کنیم البته این مسئله جزو قانون بود اما متاسفانه اجرا نشد.

* توجه به مسکن افزایش قدرت خرید خانواده‌ها را در پی دارد

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز مسکن دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است و حتی اگر خانواده‌ای یک شیفت کار داشته باشد و منزلش از خودش نباشد 100 درصد حقوقش کفاف هزینه مسکنش نمی‌شود و معنی این حرف این است که اگر ما توجه جدی به بحث مسکن داشته باشیم قدرت خرید خانواده‌ها را بیش از دو برابر افزایش داده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه بنده از دولت برای مسکن مهر تشکر می‌کنم ادامه داد: مسکن مهر از اقدامات خوب دولت بوده اما دو اشکال براین کار وارد است و ما با رفع این دو اشکال ساخت مسکن مهر را با سرعت بیشتری ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: یک اشکال مسکن مهر این است که کیفیت لازم در ساخت آن لحاظ نمی‌شود و دومین اشکال نیز انتخاب مکان ساخت مسکن مهر است که در بسیاری از مناطق خارج از محیط شهر ساخته می ‌شود که هزینه‌های زیادی را بر بیت المال وارد خواهد کرد.

قالیباف گفت: ممکن است که ساخت مسکن مهر در خارج از محیط شهری ارزان تمام بشود اما مردم نیازمند سرانه های اوقات فراغت هستند و ساخت و تامین این مسئله هزینه بر است.

وی اظهار داشت: براین باورم که مدیریت کشور نیازمند تغییر اساسی است تا به این مدیریت بسته و فرسوده خاتمه دهیم و از مدیران جوان و نخبه استفاده کنیم تلفیق نیروهای جوان با مدیران با تجربه به پیشرفت کارها کمک شایانی می کند.

قالیباف تاکید کرد: بنده این روش را قبول ندارم که ما در تهران بنشینیم و برای شهرها و روستاها تصمیم بگیریم قطعا در هر شهری بزرگانی وجود دارد که از ما صاحب نظرترند و مهم این است که امکانات موجود را در اختیار آنان قرار بدهیم و مطمئنا در تصمیم سازی بهتر از مرکز عمل می کنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید نظام اداری فرسوده را اصلاح کنیم؛ بنده هیچ عقبه سیاسی و قدرت مالی نداشتم و انقلاب این فرصت را برای من فراهم کرد که از توانایی‌ام استفاده کنم و بنده نیز موظف هستم که این فرصت را برای جوانان فراهم کنم.

قالیباف ادامه داد: اگر ما ساختار اداری را اصلاح کنیم با بکارگیری خرد جمعی و روحیه جهادی می‌توان ظرف دو سال بسیاری از مشکلات را سر و سامان داد.

وی گفت: ان شاء الله با برنامه‌ای که تنظیم شده اگر توفیق خدمت را پیدا کردم تعهد من به شما مردم استان این است که حماسه سیاسی را با کمک دیگر نیروها رقم بزنم.

قالیباف خاطر نشان کرد: نوع سفرهایی که بنده انجام خواهم داد مرتب و منظم خواهد بود اما ممکن است شکل آن متفاوت باشد و به همان شکلی باشد که ظرف 20 سال گذشته در دوره مسئولیتیم به شهرهای مختلف سفر کرده ام.

برپایه این گزارش در ابتدای این دیدار ملک شاهی نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی از طرف مجمع نمایندگان استان لرستان مشکلات این استان را مطرح کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.