سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اظهارات خصمانه آمانو درباره فعاليت هسته‌اي تكرار شود از NPT خارج مي‌شويم

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واکنش به اظهارات مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي و با بيان اينكه اين اظهارات از سوي آمريکا به آمانو ديکته مي‌شود، گفت: اگر بعد از انتخابات نيز اين اظهارات و روند مذاکرات ادامه داشته باشد، ايران از NPT خارج خواهد شد.

"محمدحسن آصفري" نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخير يوكيا آمانو مدير كل آژانس بين‌المللي انذژي اتمي مبني بر حل نشدن مذاکرات هسته‌اي ايران با آژانس و عدم صلح‌آميز بودن مسايل هسته‌اي ايران گفت: اظهارات آمانو کاملا سياسي و خصمانه بوده و از سوي سران آمريکا به آژانس ديکته مي‌شود.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه مذاکرات ايران و آژانس همواره در قالب معاهده NPT   بوده است، ادامه داد: آژانس به دليل شرايط حساس ايران در انتخابات و  مذاکرات با 1+5 ، اين سناريو را توسط آمريکا پياده کرده و خصومت خود را بار ديگر عليه فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان نشان داده است.

آصفري تصريح کرد: آمانو بايد آگاه باشد که اين موضع‌گيري‌ها عليه فعاليت هسته‌اي ايران نخ‌نما شده و ديگر کاربردي ندارد و لذا اگر سندي دال بر غيرصلح‌آميز بودن فعاليت ايران دارد بايد آن را ارائه دهد در غير اينصورت اين اظهارات سياست خصمانه اين نهاد بين‌المللي را نشان مي‌دهد.

عضو کميسيون امنيت ملي خاطرنشان کرد: اگر بعد از انتخابات نيز اين اظهارات و روند مذاکرات ادامه داشته باشد، ايران از NPT خارج خواهد شد و البته اين خروج بدين معنا نيست که ايران خلاف قاعده حرکت کرده بلکه همواره بر موضع خود که توليد سلاح هسته‌اي حرام است، ثابت قدم بوده و مانند ادبيات غرب به سران آن پاسخ جدي خواهد داد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.