سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ بیستم خرداد ماه؛

راه اندازی نخستین سرای موسیقی مقامی کشور در خراسان شمالی

نخستین سرای موسیقی مقامی کشور بیستم خرداد ماه سال جاری با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفترموسیقی در بجنورد راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالیبا اعلام این خبر گفت:این سرای موسیقی با هدف پژوهش و آموزش موسیقی مقامی و ارتقاء این هنر به عنوان پایگاهی برای حفظ و نگهداری این میراث معنوی در محل عمارت مفخم بجنورد راه اندازی می شود.

حسین ثابت قدم وحید افزود:برگزاری کلاس های آموزشی موسیقی مقامی با استفاده از استادان موسیقی داخل و خارج استان، فعالیت های پژوهشی در حوزه موسیقی مقامی، ساخت مجموعه های مستند موسیقی مقامی، برگزاری شب های موسیقی، برگزاری جشنواره های موسیقی مقامی و تدوین کتاب از جمله فعالیت های این سرای موسیقی مقامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سرای موسیقی به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شکل می گیرد اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت پیشکسوتان موسیقی مقامی قصد داریم تحول اساسی متناسب با نیاز هنرمندان را در این حوزه ایجاد کنیم.

ثابت قدم وحید افزود:مکان فیزیکی راه اندازی این مکتب خانه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در اختیار دفتر موسیقی گذاشته شده است و اعتبارات مورد نیاز برای راه اندازی آن نیز از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی تامین می شود.

گفتنی است: موسیقی مقامی خراسان شمالی اواخر سال 89 در اجلاس بین الدول مجمع یونسکو به عنوان میراث معنوی، ثبت جهانی و لوح ثبت موسیقی مقامی خراسان شمالی در فهرست میراث معنوی جهانی سازمان یونسکو با حضور رئیس جمهور و همزمان با هفته فرهنگی اکو در بجنورد رونمایی شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.