سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری که با فصل گرما پدیدار می‌شود

در فصل گرما بدلیل‌ افزایش سفر و مصرف غذاهای بین راهی میزان مسمومیت‌های غذایی و عفونت‌های روده ای را نسبت به فصل سرما به شدت افزایش می‌دهد.

دکتر شهرام‌ آگاه فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در خصوص انتقال بیماری‌های عفونت روده‌ای گفت: در فصل گرما بدلیل‌ افزایش سفر و مصرف غذاهای بین راهی میزان مسمویت‌های غذایی و عفونت‌های روده‌ای را نسبت به فصل سرما به شدت افزایش می‌دهد.

وی در خصوص راههای پیشگیری در ابتدا به عفونت‌های روده‌ای عنوان کرد: چگونگی تهیه مواد غذایی و نگهداری آن امری مهم در این زمینه است و همچنین پیشنهاد می‌شود اگر فردی از رستوران غذا تهیه می‌کند لازم است که از مراکز غذا خریداری شود و کاملا از بهداشت آن مطمئن باشند.

این فوق تخصص گوارش و کبد با تاکید به افرادی که مواد غذایی در طول روز با خود حمل می‌کنند اشاره کرد: این افراد بهتر است  از مواد غذایی که کمتر فاسد شدنی هستند مصرف کنند، همچنین از مواد غذایی که بیشتر در معرض مسمومیت و ایجاد رشد میکروب است استفاده نکنند.

آگاه در پایان به بیان مهم‌ترین عامل بروز عفونت‌های روده‌ای در سفر پرداخت و تاکید کرد: مسئله مهم در این زمینه‌، بهداشت و شست‌ و‌ شوی دست‌ها قبل از مصرف غذا است که در صورت نبود امکان شست‌و شو می‌توان از محلول ضدعفونی موضعی در جهت جلوگیری از انتقال ميكروي ها استفاده کرد که با انجام این توصیه ساده می‌توان بسیاری از عفونت‌های روده‌ای را کنترل کرد.
برچسب ها: بیماری ، مسمومیت ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.