سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه سازمان اسناد و کتابخانه ملی به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)

بیست و چهار سال از رحلت جانسوز بنیانگذار بزرگترین نهضت اسلامی معاصر آن ابرمرد روشن ضمیر و مجاهد فی سبیل الله ، حضرت امام خمینی (ره) می گذرد و ما همچنان در فراق وی در حسرت و اندوهی سترگ به سر می بریم.

الَّذينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُونَ


در فراقت دیده‏ای بی نم نبود          با بهاران بازگرد ای جان جان


بیست و چهار سال از رحلت جانسوز بنیانگذار بزرگترین نهضت اسلامی معاصر آن ابرمرد روشن ضمیر و مجاهد فی سبیل الله ، حضرت امام خمینی (ره) می گذرد و ما همچنان در فراق وی در حسرت و اندوهی سترگ به سر می بریم. امام مهربان ما اگر چه به ظاهر از میان ما رخت بربست و همنشین ملکوتیان شد، ولی چراغی که پیش پای ما برافروخت چهره حق را از باطل به خوبی متمایز کرد و سردمداران کاخ های سفید و سرخ را در زمانه ای که کسی را یارای مقاومت در برابر آنان نبود، رسوا نمود و بساط فرصت طلبیشان را واژگون ساخت. او بیرقی را برافراخت که انشاالله جاویدان در دستان ما خواهد ماند تا به صاحب اصلیش برسانیم. بیست و چهار سال از هجرت پیرجماران می گذرد اما مرام و طریق وی اکنون الگویی است برای تمام ملت های بیدار شده منطقه و مستضعفان عالم. امام راحل در واقع در خانه ای محقر و ساده بنیانگذارنهضتی شد که خواب را از چشم مستکبران کاخ نشین با تمام اذناب و مزدورانش ربود و ادبیاتی را خلق کرد و راهی را نشان داد که تمام حق طلبان عالم با افتخار و به نام آن مجاهد کبیر، می پیمایند و چه نیکو و گرانسگ نایب برحقش حضرت امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) فرمود: "امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است."
ما کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، با تأسی از اندیشه الهی حضرت امام (ره) و با قدرشناسی از جانفشانی های مجاهدان عرصه انقلاب اسلامی، عهدی دوباره می بندیم که تا آخرین قطره خون از نهضت انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان خارجی و مزدوران داخلی حمایت کنیم و زعیم برحق این انقلاب راستین، حضرت آیت الله خامنه ای (حفظ الله تعالی) را دراین مسیر افتخارآفرین تنها نگذاریم و بنا بر وظیفه ماهوی خود، افتخار داریم تا میراث دار و میراث ساز آثار به جای مانده از آن نهضت جاویدان باشیم.

روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
برچسب ها: بیانیه ، رحلت ، امام خمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.