سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري مراسم يادبود بنيانگذار انقلاب اسلامي در لندن و دهلي نو

مراسم سالگرد ارتحال ملکوتي امام خميني (ره) با حضوري جمعي از انديشمندان مسلمان و پژوهشگران امور فرهنگي در مرکز اسلامي لندن و سفارت کشورمان در دهلي نو برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پرس تي وي، شرکت کنندگان در اين مراسم در لندن با بررسي انديشه سياسي رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران ياد و خاطره ايشان را گرامي داشتند.

صدها مسلمان انگليسي در اين مراسم که ديروز برگزار شد، شرکت کردند. 

"سمير الحيدري" از فعالان انجمن اهل البيت در لندن در حاشيه اين مراسم گفت: ميراث سياسي امام خميني بر مسلمانان سراسر جهان و حتي غيرمسلمانان تاثيرگذاشته است. ديدگاهها و نگرشهاي او بر منطقه شمال آفريقا و غرب آسيا و خاوردور و آفريقا تاثيرگذار بوده است. ديدگاه امام خميني به منزله نگرش سياسي درمقابل کمونيسم و نظام سرمايه داري بود. اين نگرش بر کل جهان تاثير گذاشت  و تاثيرات خاص خود را بر علوم سياسي جهان داشت.

شيخ ايوب رشيد از علماي مسلمان انگليس در حاشيه اين مراسم گفت: او در عرصه سياسي مسئله اي را مطرح کرد که تازگي داشت. او از ايدئولوژي اسلامي سخن گفت که با فعال بودن اسلامي ترکيب شده بود. جهانيان ديدند که مي توانند از اين نگرش اسلامي درس بگيرند. هرگاه از نقش اسلام سياسي سخن گفته مي شود مي توان به نقش امام خميني پي برد. به همين علت ، فکر مي کنم امام خميني در عرصه سياسي فراموش نخواهد شد.

"سمير الحيدري" افزود: برگزاري کنفرانسهايي همانند نشست امروز در لندن نشان مي دهد به ميراث امام خميني در سراسر جهان علاقه نشان داده مي شود و اين ميراث، مي تواند در حوزه سياست بين الملل امروزي و زندگي روزمره مردم نقش مهمي ايفا کند.مردم جهان به اين ميراث توجه مي کنند زيرا آن را براي خودشان الهام بخش مي دانند و اينکه اين ميراث در نگرش آنها به جهان چه تاثيري دارد.

همچنين سفارت جمهوري اسلامي ايران در دهلي نو نيز در تاريخ 1 ژوئن (11 خرداد) مراسمي را براي گرامي داشت ياد و خاطره حضرت امام (ره) برگزار کرده است.

شمار زيادي از مردم هندوستان و مقامات دولتي آن کشور در اين مراسم حضور يافتند.  


برچسب ها: امام ، خمینی ، سالگرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.