سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوري مالکي: تسليح ترويست‌هاي سوري تهديدي براي ثبات و امنيت منطقه است

"نوري مالکي" نخست وزير عراق امروز در فضاي مجازي و در سايت شخصي اش با انتقاد از کشورهاي حامي تروريست هاي سوري تاکيد کرد که اقدام اخير اتحاديه اروپا مبني بر لغو ممنوعيت ارسال اسلحه براي تروريست هاي سوري موجب افزايش بي ثباتي در منطقه خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا، مالکي در جريان پرسش و پاسخ اينترنتي در اين باره اظهار نظر کرده و افزوده است: "عراق معتقد است که تصميم اخير اتحاديه اروپا و تصميمات ديگري از اين قبيل تاثير مستقيمي بر امنيت و ثبات عراق خواهد گذاشت."

 وي با ابراز نگراني از افزايش فعاليت گروههاي تندرو در سوريه افزوده است "احتمال آن بسيار زياد است که اين تسليحات بدست گروههايي چون جبهه "النصره" و ساير گروههاي مرتبط با القاعده بيفتد. همچنين احتمال آن وجود دارد که اين سلاح ها به دست گروههاي تروريستي داخل مرز عراق نيز برسد." 

مالکي ضمن محکوم نمودن اقدامات تروريستي در سوريه افزوده است "موضع عراق همواره مبتني بر لزوم رفع مسالمت آميز بحران سوريه از طريق راهکارهاي سياسي و ديپلماتيک بوده است. ما با هرگونه راه حل امنيتي و يا نظامي براي بحران سوريه مخالف هستيم." 



برچسب ها: نوری ، مالکی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.