سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس پژوهشکده انقلاب اسلامي جامعه المصطفي عالميه:

جامعه بايد از هويت آسيب ديده و تغيير يافته فرهنگ غرب خلاصي يابند

رئيس پژوهشکده انقلاب اسلامي جامعه المصطفي عالميه گفت: فرد فرد افراد جامعه بايد از هويت آسيب ديده و تغيير يافته فرهنگ غرب خلاصي يافته و به شخصيتي انساني تبديل شوند و تنها مقصد ما تحول انسان غرب‌زده به انساني فرازميني است. انتهاي پيام/

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي اميدي رئيس پژوهشکده انقلاب اسلامي جامعه المصطفي عالميه امروز در هفتمين همايش بين‌المللي امام خميني و سياست خارجي اظهار داشت: واقع‌گرايي که اعم از کلاسيک و ساختاري مي‌شود نقش ملي و عناصر ساختار غيرمادي را در سياست خارجي انکار مي‌کند که با وقوع انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني صورت پذيرفت، نشان مي‌دهد که دين و مذهب مي‌تواند نظام سياسي ريشه‌داري را به وجود آورد.

وي در ادامه توده‌هاي ملت را به مقاومت در برابر استکبار جهاني فراخوانده و با اشاره به مبناي انسان‌شناختي اظهار داشت: موضع نظام و دين حق و باطل در دو بعد ملي و ملکوتي بايد مبناي ترسيم روابط بين‌المللي قرار گيرد؛ در روابط بين‌الملل بر استدلال همه‌جانبه اشاره شود که اين نشان دهنده معرفت لازم براي اجراي روابط است.

وي در ادامه نقش دولت و ملت در اهداف بين‌الملل با بيان اينكه ديدگاه اول به روابط استراتژي انسان اشاره دارد، گفت: انسان بايد تحول را از خود شروع کند که اين اساس پيروزي‌ها و شکست‌هاست و اين آغازي بنيادين و تغييري معرفتي در رفتار و کردار محسوب مي‌شود.

وي در بيان ديدگاه دوم تصريح کرد: اين ديدگاه تفسيري از نيروهاي خودي و غيرخودي را ارائه داده و نيروهاي غيرخودي را وابسته به دستگاه استکبار جهاني مي‌داند.

رئيس گروه مطالعات انقلاب اسلامي در پايان خاطر‌نشان کرد: فرد فرد افراد جامعه بايد از هويت آسيب ديده و تغيير يافته فرهنگ غرب خلاصي يافته و به شخصيتي انساني تبديل شوند و تنها مقصد ما تحول انسان غرب‌زده به انساني فرازميني است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: استکبار ، دولت ، ملت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.