سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحي:

مسلمانان مراقب فتنه‌هاي دشمنان باشند

وزي امور خارجه كشورمان با بيان اينكه طرح مسئله شيعه و سني حرفهاي تفرقه‌انگيزي است که به دروغ از سوي دشمنان مطرح مي‌شود، گفت: تمام ملت‌هاي مسلمان بايد هوشيار باشند تا به دام اين فتنه‌ها نيفتند و اين فتنه‌هاي خارجي که بر ضد مسلمانان صورت مي‌گيرد را خنثي کنند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه کشورمان ظهر امروز (دوشنبه) در پايان جلسه اول همايش بين المللي امام خميني (ره) و سياست خارجي گفت: جمهوري اسلامي ايران از 34 سال گذشته فشارهاي زيادي را متحمل شده و همه اينها براساس ارقام از سوي سازمان ملل و ديگر نهادهاي بين‌المللي ارائه شده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تصريح کرد: عليرغم فشارهاي وارد شده به کشورمان جمهوري اسلامي ايران موفق شده در ميان 57 کشور اسلامي پيشگام باشد که در اين بين ممکن است ترکيه هم پيشرفت‌هايي داشته باشد، آن هم از لحاظ صنعتي و به لحاظ همکاري با کشورهاي اروپايي، اما جمهوري اسلامي ايران بدون اين حمايت‌ها توانسته براساس عقيده و ايده‌هاي خود مبتني بر ارزش‌هاي اسلامي پيشرفت کند.

صالحي ادامه داد: من از شما ميهمانان محترم مي‌خواهم از مناطق مختلف شرقي و غربي ايران ديدن کنيد و ببينيد که دولت جمهوري اسلامي ايران ظرف 34 سال گذشته چه پيشرفت‌هايي کرده است و بايد اين مهم را در نظر داشت که جمهوري اسلامي ايران 8 سال تحت فشار جنگ تحميلي بوده است.

رئيس دستگاه ديپلماسي يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران اکنون 220 هزار کيلومتر خط لوله گازي داشته و هر شهروند ايراني از گاز و برق استفاده مي‌کند و اين در حاليست که در آغاز انقلاب اسلامي اين مقدار 3000 مگاوات بوده و اکنون به 70 هزار مگاوات رسيده است و ما حتي در اين زمينه به کشورهاي ديگر نيز برق و گاز صادر مي‌کنيم.

صالحي افزود: تعداد دانشجويان ما اکنون به 4 ميليون رسيده و جمهوري اسلامي ايران کشوري قدرتمند است.

رئيس دستگاه ديپلماسي تصريح کرد: اگر ما در همان خطي که براساس تعاليم اسلامي تدوين شده عمل کنيم، هرگونه دستاوردي بخواهيم حاصل خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اينكه اگر تمام ملت‌ها و دولت‌ها به اسلام تن دهند، اين دستاوردها را مشاهده خواهند کرد، افزود: ايران تنها کشوري است که در جهان اسلام موفق شد و به پيشرفت‌هاي علمي بزرگي همچون پرتاب ماهواره و اعزام موجود زنده به فضا دست يابد.

صالحي افزود: در زمينه همين دستاوردهاي ماهواره‌اي و اعزام موجودات زنده به فضا کره جنوبي نيز دوبار تلاش کرد اما تلاش آنها با شکست مواجه شد ولي ايران ظرف 3 ماه موفق شد موجود زنده‌اي را به فضا بفرستد و اين رويدادي است که اندک کشوري توانسته به آن دست يابد.

وزير امور خارجه کشورمان اظهار داشت: يکي ديگر از موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران ساخت داروهاي ضد سرطان و داروي بسياري ديگر از بيماري‌هاي صعب العلاج است.

صالحي ادامه داد: ما بايد کشمکش‌هاي طايفه اي را کنار بگذاريم. من در لبنان و عراق زندگي کرده‌ام مردم اين کشورهاي اسلامي هيچگاه صحبتي از شيعه و سنتي نمي‌کنند چرا که اين سنت رسول خدا و عشق به اهل بيت به معناي عشق به همه مسلمانان است.

وزير امور خارجه کشورمان اظهار داشت: اينها حرفهاي تفرقه‌انگيزي است که به دروغ از سوي دشمنان مطرح مي‌شود.

صالحي افزود: متاسفانه برخي گروه‌ها در کشورهاي مختلف جريان‌هاي تفرقه‌انگيز ميان مسلمانان را همراهي مي‌کنند و اين مايه تاسف است و در اين راستا نخبگان بايد در اين باره توضيحات لازم را بدهند.

صالحي افزود: مسئله تفرقه ميان اديان در سودان هم به خوبي ديده شد و اينها فتنه‌هاي مصنوعي غرب است.

وزير امور خارجه کشورمان در پايان خاطرنشان کرد: تمام ملت‌هاي مسلمان بايد هوشيار باشند تا به دام اين فتنه‌ها نيفتند و اين فتنه‌هاي خارجي که بر ضد مسلمانان صورت مي‌گيرد را خنثي کنند.
انتهاي پيام/

 

برچسب ها: صالحی ، لبنان ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.